• Linnie

Era impopulära åsikter

Aniiee skrev 2021-09-27 18:18:22 följande:

Jag har en ny...

Idina Menzel är inte en bra live-sångerska. 

Vem är det?

Vart i världen är det en impopulär åsikt att inte gilla henne?
  • Linnie
    Spucks skrev 2021-09-30 09:26:29 följande:
    Bra jämförelse: att tror kristendomen uppfann moral och medmänskligheten är som att tror att det inte fanns ljus och värme innan man upptäckte elden. 
    Du satte ord på precis det jag tänkte men inte kunde uttrycka när jag läste det.

Outstanding point!
  • Linnie
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-09-30 10:53:29 följande:
    Jag föredrar en kvinna som är 20 år yngre, än en kvinna som är 20 år äldre.
    Det är mycket impopulärt att jag känner så.
    Nej det som är mest impopulärt är att du varken kan tänka på något annat, skriva om något annat eller bara släppa det och gå vidare!

Menar inget illa, men för din egen skull, släpp det!

Kom med någon annan av dina impopulära åsikter istället: )
  • Linnie
    Anonym (Q) skrev 2021-09-30 04:09:07 följande:
    Haha, jag vet att det är en impopulär åsikt, men saken är att det inte är smör, eftersom det är uppblandat. Visst är de flesta margariner baserade på vegetabiliska oljor, men det är faktiskt inte helt nödvändigt - många tidiga margariner var gjorda med animaliska fetter, och skummjölk och mjölk ingår inte sällan även nu. 

Och enligt Marknadsdomstolen får Bregott inte kallas smör, däremot matfettsblandning. En term som även skulle kunna innefatta margarin.

Sist men inte minst så skulle du förklara vad Bregott är för någon icke-svensk person  så kommer de inte att gå med på att det är smör, men däremot accepterat det som margarin. Vi har testat fransmän, engelsmän, brasilianare och amerikanare i vårt testkök, så det finns ju några till nationaliteter att undersöka innan vi kan dra några signifikanta slutsatser.

Håller helt med om att andra margariner har helt vidrig smak, men jag tycker inte att det är just smaken som definierar produkten. 
    Tack för lektionen: )

Jag visste egentligen inte mer än att Bregott är gott och känns väldigt mycket mer naturligt än margariner.
    Köper jag en färdigbredd macka kan jag på riktigt knappt äta den om den är bredd med margarin (vilket de ofta är om man köper dem i mataffär eller på flygplatscaféer och liknande), känner smaken direkt.
    Lätt och Lagom blir riktigt snuskigt gult när det inte är nyöppnat vilket ser riktigt osmakligt ut.

Tror det är svårt för de flesta att gå över till Lätta och Lätt och Lagom efter ett liv med Bregott.
    Har ju dessutom, senast för bara några år sedan, läckt ut bilder från någon margarinfabrik som såg allt annat än trevliga ut. Iofs skulle nog många av oss bli rätt äcklade om vi fick veta all sanning bakom matproduktionen.

Minns att min mamma sa att i Lätta och L och L fanns plastkulor för att hålla det mjukt, på 80-talet. Vilket ju var en myt, men verkade vara en sanning hos många då
  • Linnie
    Aniiee skrev 2021-09-30 11:49:34 följande:
    Hon är musikalartist på Broadway NYC och har bland annat haft huvudrollen i musikalen Wicked. Hon är även original rösten för Elsa i Disney Frozen /Frost.
    Tack, då har jag lärt mej något nytt idag! Men får nog scrolla upp igen om jag ska minnas namnet; ) Denis Menzel? Ha ha nej jag vet att Denis inte var rätt, blir nog till att scrolla.

Wicked har jag hört talas om, men inte sett. Inte sett Frozt heller, så det förklarar ju saken..
  • Linnie

*skrattar*

Såg att jag blandade ihop Frozen och Frost så blev Frozt  

Så bra är jag på Disney theese days..

• Linnie

Vet att jag spammar, men har inte kommit på än (bristande "försökelse") hur man citerar flera inlägg tillsammans till ett långt inlägg..

Men.. måste ju framföra en till impopulär åsikt..

Kaffe är äckligt, gör en darrig, nervös och får en att kissa typ 5 gånger på två timmar!

Följde en Aftonbladet-journalist för länge sedan (i papperstidningen tror jag tom att det var eller i den tidigare fredagsbilagan) under hennes försök att som stor kaffebälgare på 15-18 koppar dagligen att sluta under en vecka.
    Hon rapporterade abstinensproblem liknande något betydligt tyngre.

Är kaffe lika "tungt" som cannabis? I hennes beskrivning lät det betydligt värre faktiskt. 

• Linnie
    Spucks skrev 2021-09-30 13:06:49 följande:
    Enkelt: klicka "Citera" på alla inlägg du vill citera.
    Det måste jag prova.
    Har ju letat efter någon "citera flera-knapp" som inte går att hitta

(förmodligen för att jag var medlem på flashback långt innan familjeliv kom in i bilden, nu skriver jag betydligt mer här, men läser nog lika mycket på båda..)

Wow, det funkade! Tack Spucks!
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-09-30 12:48:17 följande:
    Jag vet inte vad som är mest impopulärt. Är det en Tävling?
    Med säkerhet så kan jag säga att det inte är så populärt att en man föredrar en 20 år yngre kvinna, jämfört med en 20 år Äldre kvinna.

Nej det är ingen tävling. Men det är ju en tråd där vi ska komma upp med våra impopulära åsikter.

Så självfallet är jag nyfiken på om det rör sej något mer i ditt huvud eller om det helt upptas av tankar på vad några anonyma skribenter tyckte i en tråd här?

Och en gång för alla, släpp det där! De flesta anser nog att så länge man är över 18 och inte blir utnyttjad på något sätt så har man all rätt att ligga med vem man vill. End of story? Snälla?

Så.. har du någon annan impopulär åsikt? Jag och säkert många fler med mej är väldigt intresserade av om du någonsin tänker på något annat än åldersskillnader. Jag är helt säker på att du måste vara mer mångfacetterad än så.
    Så vad har du för icke rumsrena/politiskt okorrekta/impopulära åsikter?
  • Linnie
    Anonym (Gammal Demokrati) skrev 2021-09-30 23:32:14 följande:
    Det är nog snarare en populär åsikt.
    Är det verkligen det? Har aldrig någonsin fått den uppfattningen.

Utvisning för grova brott, hat mot Sverige och svenskar och propagera för en våldsam islamistisk sekt, det anser nog alla utom de som vurmar för kriminella handlingar är logiskt att utvisas för-oavsett om man är svensk sedan flera hundra år eller om man anlände i förrgår.

Men återvandring för "alla"? Eller är det någon sorts frivillig återvandring som ska ske efter att de fått nåt ekonomiskt bidrag?
    Har aldrig hört det uttryckas återvandring i samband med hur det skulle funka av någon faktiskt.
    Hur skulle det funka praktiskt? Många av de som kommit hit kan inte resa tillbaka till sina hemländer utan att riskera att avrättas (men de som åker och hälsar på släkt har ju egentligen inte något skyddsbehov längre), en del kommer hemländerna att vägra ta emot; gamla krigsherrar, kriminella och meningsmotståndare (och de enda vi borde tagit emot från början är meningsmotståndarna).
    Många som dömts till utvisning efter straff sitter inlåsta i väntan på utvisning år efter år eftersom deras hemland vägrar ta emot en person dömd för grovt brott.

Det är ofta stora diplomatiska svårigheter när det kommer till utvisningar, så det bästa är att vara restriktiv från början och utreda mer så att de människor som förtjänar skydd ska slippa möta torterande poliser, den som sköt hela familjen i inbördeskrig, islamister och annan human andrahandssortering när de väl är här. Och att Sverige slipper dem.

Man kan väl heller inte återta medborgarskap när man väl har fått ett? Det gör väl inte ens de mest ociviliserade länderna?
    Alla som är födda i Sverige är ju de facto svenskar med automatiskt svenskt medborgarskap, de måste ju ha föräldrar som tar hand om dem?

Bara lite funderingar såhär på kvällskvisten..
  • Linnie
    Anonym (Gammal Demokrati) skrev 2021-09-30 23:32:14 följande:
    Det är nog snarare en populär åsikt.
    Oj vad jag missförstod nu ser jag! Trodde du menade att "återvandring" skulle vara en populär åsikt.

Nu skäms jag en del faktisktSkämsTyst
Svar på tråden Era impopulära åsikter