Inlägg från: Glinda från Oz |Visa alla inlägg
  • Glinda från Oz

Kvinnor - skulle ni dejta bisexuell man?

Det är just pga den här inställningen som jag oftast mörkar min läggning när jag dejtar. Många pratar om att homosexuella blir diskriminerade och de blir de men bifobi är mer utbrett. Vi ska ta både homo- och heterosexuellas fördomar och blir nästan aldrig representerade på ett bra sätt.

Du behöver jobba på din svartsjuka. En heterosexuell man kan ha tjejkompisar och umgås definitivt i sammanhang där tjejer ingår (t.ex på jobbet) En straight kille kan ragga tjejer på Tinder mm Att man är vi betyder inte att man är promiskuös och vill ligga med alla man träffar.

• Glinda från Oz
    Anonym (Funderar) skrev 2021-09-21 16:22:26 följande:

Tack för svar alla (givande, verkligen)!

Måste förklara igen; detta är nytt för mig. Har aldrig upplevt liknande, så tänk på det innan ni dömer mig. Jag vet inte hur bisexuella tänker i relationer; om det är andra regler osv. Mina bögkompisar har definitivt andra relationsregler gentemot de jag är van vid, där de tycker sex med andra män är ok för det är "bara sex". Och jag vet ju med mig att jag kan vara svartsjuk, därav problemet.

Det du beskriver har inget med bögar att göra utan det gäller specifikt de personerna du känner. Bögar har också fasta monogama relationer. En av mina närmsta vänner (som är kille) blev tillsammans med sin pojkvän när de båda var 16 år. De har var oskulder när de träffades och har alltså bara varit med varandra.

Det spelar ingen roll om du saknar erfarenhet det är ändå fördomar. Tänk såhär, skulle du tveka om en mörkhyad person gick in i en affär för att alla mörkhyade personer kanske stjäl? Du förutsätter något negativt om en person, endast baserat på sexuell läggning det är fördomar.
  • Glinda från Oz
    Anonym (Malin) skrev 2021-09-21 17:47:35 följande:
    Risken för otrohet är kanske inte så mycket större för bisexuella, däremot är risken att de träffar en ny och mer attraktivare partner större, om befintlig relation gått i stå. Antalet presumtiva partners är ju dubbelt så många för en bisexuell, rent teoretiskt.
    Nej, den risken är inte större. Bisexuella blir inte attraherade av allt som rör sig, det är en myt. Det är också fel att antalet presumtiva partners är dubbelt så stort eftersom en absolut majoritet av alla är straighta. 
  • Glinda från Oz
    Anonym (Malin) skrev 2021-09-21 19:32:54 följande:
    Du har fel. Det handlar inte om allt som rör sig utan det fåtal man faktiskt kan bli attraherad av. Om vi tänker att i en stad finns x antal kvinnor som en heteroman kan bli attraherad av, så finns det x+x antal kvinnor OCH män en bisexuell man kan bli attraherad av. Enkel matematik.
    Så fungerar det inte. Dels blir inte bisexuella attraherad av ett större antal individer, och dels krävs det att känslorna är besvarade för att något ska hända. En bisexuell kille som stöter på en straight man kommer inte få till det. 
  • Glinda från Oz
    Anonym (Oh no!) skrev 2021-09-22 00:21:57 följande:

Nej jag skulle inte vilja dejta/va tillsammans med en bisexuell man. Jag har flera vänner som är homosexuella så har inget med det att göra men jag hade definitivt inte velat det. Never ever. Hade tappat all attraktion direkt om jag hade vetat att han legat med män.

Det går utmärkt att vara bifob (som du är) utan att vara homofob. Men det är exakt samma sak och lika illa.
  • Glinda från Oz
    Anonym (Oh no!) skrev 2021-09-22 03:14:57 följande:
    Du har totalt fel! Jag är varken bi eller homofob, har som sagt vänner som är gay men tanken på att min partner skulle vilja ha sex med en annan man hade fått mig att må illa. Det är MINA känslor och jag tycker snarare att det är underligt att man kan tycka det är helt ok. Jag hade aldrig nånsin velat ha sex mer med honom. Jag hade blivit äcklad, och det har absolut inget med vad jag tycker eller inte om bi och homosexuella. Det är inte samma sak att du inte vill att din man har sex/är kåt på andra män.

Jösses vilka folk det finns här! Mina känslor, min åsikt.
    Ja, det är DINA fördomar, där har du helt rätt. Att må illa av att en person gillar både tjejer och killar är som att må illa och bli äcklad av mörkhyade. Du har inte rätt att använda dina gay kompisar som ett frikort för din bifobi. 
  • Glinda från Oz
    Anonym (Funderar) skrev 2021-09-22 15:52:44 följande:

Jag säger tack till er som svarat sansat och inte direkt dammat på med "HUR KAN DU INTE"... typ.

Såhär är det; jag ville få lite insikt och förståelse/kunskap i något som är väldigt okänt för mig. Har aldrig träffat på en bisexuell man tidigare, men har som sagt flera bögar som vänner. Deras tankar om saker och ting vet jag, oavsett hur andra bögar tänker verkar mina bögvänner tänka väldigt lika om detta med känslomässig och sexuell trohet/otrohet. Två av dem har levt i väldigt långa (20 år ca) relationer, men tycker ändå det är ok att ligga med andra om det BARA är sex.

Jag tänker att om jag frågar - för att jag vill lära mig - varför damma på då? Varför idiotförklara mig (som en del gjort) för att jag inte vet, när man kan ta chansen att på ett trevligt sätt lära mig?

Jag känner mig faktiskt mer tveksam nu till att dejta honom än vad jag gjorde innan, för jag känner att om det blir såhär när jag frågar anonymt - hur ska det inte bli om jag frågar honom? 

Jag tycker du gör helt rätt i att inte dejta honom. Han förtjänar någon mycket bättre än dig. 

Du ska såklart INTE fråga honom! Hade du frågat en Asiat om han var en sådan som var otrogen och låg runt för det har du hört att asiater gör. Är det en okej fråga tycker du? Och är det okej om andra frågar dig kränkande saker. Om du är blond (som exempel) måste du också vara en blåst bimbo för man vet ju hur blonda personer är. 

Svar på tråden Kvinnor - skulle ni dejta bisexuell man?