BF juni 2022
Fick i fredags veta att jag inte blir förlängd på mitt nuvarande jobb efter provanställningen som tar slut i mitten av januari. Vi kom inte riktigt överens om flexibiliteten i arbetet då de ansåg att jag ska vara på kontoret 100% och jag inte känner mig bekväm med det, varken under graviditeten eller efter. Tycker det är oansvarigt av dem att kräva att man pendlar till jobbet dagligen speciellt nu när covid blossat upp igen. Jag vill inte utsätta mig för den risken just nu känner jag. Men undrar om man kan hitta ett nytt jobb där de accepterar att man är gravid, är väl inte så sannolikt.. stressigt värre. Tur att man har A-kassa!
Jag har själv precis fått en anställning och jobbar då hemifrån, känns så skönt med tanke på covid och graviditeten.
Sen hoppas jag att jag kan kunna få en fast anställning till sommaren. Vet inte om jag ska berätta eller ej, kommer troligen fixa mitt jobb ganska långt fram i graviditeten så skulle kunna undvika att berätta det. (BF i augusti-sorry om jag raidar er tråd) ;)
Men som du säger, som tur är finns a-kassa! Passa på att ta tillvara på tiden att vila och ta hand om dig <3