BF juni 2022
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Nu har vi haft inskrivningssamtal hos BM. Genast känns det lite mer verkligt. Jag som hoppades på mer symtom för att det skulle kännas mer verkligt fick surt äta upp det imorse när jag hoppade på bussen och blev lite vimmelkantig av illamående..
Har ni berättat för några i er närhet? I så fall varför/varför inte och varför just dessa personer? :)
Ja det där väntan är pest. 26 dagar kvar till vul för mig. Känns som en evighet
Hur går det för er alla? :)
Jag har nyligen blivit av med min hemska kramp i ryggen som gjorde mig totalt sömnlös. Nu har jag inga mer symptom än lite ömma bröst, lite trött men framförallt hungrig! :D
Var på inskrivning hos BM i torsdags, gjorde även cellprov då och fick reda på att mina slemhinnor är jäääättte sköra. Jag blödde som en tok när hon tog provet, vilket var lite skönt att veta då jag veckan innan fick en blödning och idag fick jag också en som var större än den innan.
Jag försöker verkligen inte att oroa mig innan det verkligen blir en rejäl blödning. Dom jag haft har varit rätt små, blodblandad flytning liksom - inget i toaletten eller på trosskyddet.
Är i vecka 8 och då jag valt att inte göra KUB känns det ju som en evighet att vänta tills jag märker att magen växer och så, allt man vill är att veta att det är bra där inne med den lilla. Så mycket känslor man hinner känna på en dag va?
Håller tummarna för oss alla att det ska gå bra. Mot vecka 12+ flickor! :)<3
Jag har nyligen blivit av med min hemska kramp i ryggen som gjorde mig totalt sömnlös. Nu har jag inga mer symptom än lite ömma bröst, lite trött men framförallt hungrig! :D
Var på inskrivning hos BM i torsdags, gjorde även cellprov då och fick reda på att mina slemhinnor är jäääättte sköra. Jag blödde som en tok när hon tog provet, vilket var lite skönt att veta då jag veckan innan fick en blödning och idag fick jag också en som var större än den innan.
Jag försöker verkligen inte att oroa mig innan det verkligen blir en rejäl blödning. Dom jag haft har varit rätt små, blodblandad flytning liksom - inget i toaletten eller på trosskyddet.
Är i vecka 8 och då jag valt att inte göra KUB känns det ju som en evighet att vänta tills jag märker att magen växer och så, allt man vill är att veta att det är bra där inne med den lilla. Så mycket känslor man hinner känna på en dag va?
Jag har inte berättat för någon annan än maken o lillasyster. Känner att jag vill hålla det hemligt så länge det går (till skillnad från tidigare graviditeter som vi berättat om så fort vi vetat typ). Dels pga jag är mkt äldre nu o mer orolig för att det kanske inte kommer gå vägen, dels för att jag vill att barnen ska få veta "först" och yngsta lär inte kunna hålla tyst när hon vet och då lär hela byn få veta. Samt att jag har en riktigt tråkig chef som jag inte alls ser fram emot att berätta för och vill verkligen inte att hen ska höra via någon på byn... Men får se hur länge det går att dölja. Tidigare graviditeter har jag varit så sjukt trött i början att jag inte klarat av att hålla mig vaken och då mor kommer på besök om 2 veckor är jag rädd för att tröttheten söagit till så hon kan räkna ut det själv.
Ja. Dagarna segar sig verkligen fram när man vill att det ska gå fort. Skönt att ändå ha inbokat! :)
Min förra graviditet hade jag massa blödningar de första 12 veckorna, framförallt kring varje tidpunkt då jag skulle haft mens. Jättejobbigt, men det är ju vanligare än en tror o för min del slutade det efter v 12.
Skönt att det gett med sig. Känner knappt något symtom. Lite illamående vid hunger och lite känningar mot foglossning och just idag en hemsk trötthet.
Skönt att du fick veta att du har sköra slemhinnor så du kan vara beredd. Då känns det kanske lugnare om det väl kommer lite blod. Ja gud vad tiden går sakta framåt. Vill bara spola lite. Känna rörelser skulle vara riktigt skönt. Men förhoppningsvis går det vägen. Jag tänker att utgången blir ju densamma oavsett om man gör ultraljud eller inte.
Instämmer med att tiden går alldeles för sakta och vill bara spola fram tiden förbi rul, har inte mkt till symtom heller, lätt molvärk ibland, ömma bröstvårtor å trött. Litar inte ett dugg på min kropp längre då jag i mina MA gått flera veckor med dött foster helt ovetandes.. har iaf ett vul om en vecka, hoppas så på positiva besked då, även om de bara är en ögonblicksbild, men bara att få veta att ett foster finns där.