• Anonym (Angie)

Plussat svagt som försvann? Hjälp......

Enligt min app är jag på bim +3 och inte fått min mens än. Vet inte när jag haft ägglossning exakt så vet inte riktigt när bim infaller. Dock har enligt min app mensdagarna alltid stämt, med 1+/-1 dag.

Sen förrigår har jag plussat svagt på gravidkollengravidkollens stickor, syns efter några sekunder en svag linje. Testade med RFSU tidig och fick klarare och tydligare streck. Dock på clearblue early syns det nästan inte, ser mer ut som ett spökstreck. Idag när jag tog gravtest så upplever jag de svagare... är det MF då? :(

Jag har inte så stora symptom än mensvärk, trött och svullen. Sen igår har mitt ansikte känts varm, som att den brinner.... vad betyder det? Har försökt att plussa i snart 3 år så jag hoppas det inte blir något MF....

Är så tacksam över alla svar..

• Svar på tråden Plussat svagt som försvann? Hjälp......
  • Anonym (Igen)

Eftersom du är lite osäker på när BIM infaller tycker jag du ska vänta minst 2 dagar till och sen ta ett digitalt test. Hcg fördubblas på 2-3 dagar så då bör nåt synas.

• Anonym (Angie)
    Anonym (Igen) skrev 2021-09-22 12:58:29 följande:

Eftersom du är lite osäker på när BIM infaller tycker jag du ska vänta minst 2 dagar till och sen ta ett digitalt test. Hcg fördubblas på 2-3 dagar så då bör nåt synas.

Första testet togs för 3 dagar sedan och upplever ingen stegring. Tyvärr :(
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Angie) skrev 2021-09-22 13:00:17 följande:
    Det går numer inte lägga in bilder tyvärr. Men du kan ju ha börjat testa väldigt tidigt och då är det risk för svaga test och tom negativa för hcg är fortfarande så lågt. Räcker att man kissar, druckit, testat för ofta för att det ska bli fel. Så om du väntar 3 dagar till visar det sig.
  • nathalie85
    Anonym (Angie) skrev 2021-09-22 13:00:17 följande:
    Hur gick det?
Svar på tråden Plussat svagt som försvann? Hjälp......