• Anonym (Läste detta)

Är din partner din bästa vän?

Läste i en bok om kärlek att den bästa ingrediensen i en långvarig relation är stark vänskap, att om man är ihop med sin bästa vän har man ett fundament. Så, är du ihop med din bästa vän? Min partner är en bra vän absolut, men kanske inte min bästa vän. Däremot är han bra och engagerad i mina barn som om det vore hans egna. Han sätter mina behov först och äskar mig innerligt. Mitt ex är på ett sätt mer åt bästa-vän hållet, vi kunde prata i telefon flera timmar även efter att det tagit slut. Ändå var han lite av en egoist av mansbebis-typen, och jag saknade vissa saker som kändes nödvändiga i ett förhållande. Men trots att jag älskar min man funderar jag ibland på det här, om vi kommer tröttna på varandra. Vi har till största delen samma åsikter kring stora saker, men vissa helt olika. Inga gemensamma intressen egentligen. Humormässigt funkar det, lite olika men ändå kul ihop. Jag är rädd att man kommer hamna på varsitt håll i stället för att spendera kvällarna ihop..

• Svar på tråden Är din partner din bästa vän?
  • Tecum

Ja hon är min bästa vän, vi funkar bra ihop och gör det mesta tillsammans, samtidigt som vi ger varann egen tid.

• Nandez

Ja, maken är min bästa vän, vi fungerar bra tillsammans. Varit tillsammans i över 20 år+-

• Anonym (oooo)

Ja han är min bästa vän. Det var inte så att vi var vänner och sen blev kär, utan vi möttes, blev förälskade och insåg väldig fort även hur bra vänner vi skulle bli. 

Vi gör väldigt mycket tillsammans och vi tröttnar inte på varann, hur mycket tid vi än lägger på gemensamma saker.

• Anonym (Läste detta)

Så fantastiskt och fint! Grattis till er båda

• Anonym (Läste detta)
    Anonym (oooo) skrev 2021-09-23 18:02:14 följande:

Ja han är min bästa vän. Det var inte så att vi var vänner och sen blev kär, utan vi möttes, blev förälskade och insåg väldig fort även hur bra vänner vi skulle bli. 

Vi gör väldigt mycket tillsammans och vi tröttnar inte på varann, hur mycket tid vi än lägger på gemensamma saker.

Vad roligt! Har ni samma intressen? Mina bästa vänner är andra kvinnor. Inte säkert att jag skulle kunna spendera varje dag med dem dock. På nåt sätt är jag fast i nån föreställning från barndomen om manligt och kvinnligt eller nåt, haft några killkompisar, men tappat kontakten. Så jag har nog inte ens sett det som möjligt med en manlig bästa vän. Tror inte mina föräldrar är bästa vänner, och har inga bröder. Så har bara haft män nära mig i olika relationer som det gått bättre eller sämre att hålla liv i. Är inte kompis med ett enda av mina ex heller. Så jag kanske bara är dålig på vänskap.
  • Anonym (Jag)

Nej det är han verkligen inte. Men det är bara en av många anledningar till att jag samlar kraft att lämna.

• sextiotalist

Han är en av mina bästa vänner. Men bara den jag vill leva med, de andra skulle jag inte vilja bo med.

Vi har över 25 år tillsammans.

• Anonym (Utan tvekan)

Han är min absolut bästa vän. Den som står mig närmast av alla.

• Anonym (Sospspps)

Absolut min bästa vän! <3

• Anonym (Förbi)

Nej, inte numer. Vi kan nog inte ens kallas vänner öht.

Svar på tråden Är din partner din bästa vän?