Inlägg från: Pascal |Visa alla inlägg
  • Pascal

Varför scannar ni inte?

flygrl skrev 2021-09-24 19:53:04 följande:

Måste lägga till det ju finns två sorters självscanning. Den ena som jag deffo föredrar är den där man tar en scanner vid butiksingången, scannar allt medans man rör sig genom butiken och sen enkelt checkar ut i självscanningskassan. Fördelen här är bla. man kan packa varorna i kassen redan inne i butiken.

Sen den andra varianten som är samma som också IKEA och Biltema kör med. Då scannar man allt vid utgången vilket känns jobbigt när man redan lyft i alla varorna i vagnen/korgen. En ?enklare? men bökigare variant särskilt när man har många varor. :/

En del i tråden verkar prata om den senare varianten som ju inte alls är lika smidig som den första som tex. jag använder.

Förstår precis vad du menar men det första alternativet är självscanning och det andra heter väl snabbkassa? :) Tanken med det är att man bara ska ha ett par varor så att det ska gå fort vid betalningen. Annars kör man självscanning som i första alternativet om man ska handla mer.
  • Pascal
    Anonym (E) skrev 2021-09-24 20:37:11 följande:

Första alternativet finns väl bara i matbutikerna? I andra affärer är det vanlig kassa eller snabbkassa som det gäller.

Ja precis. Utgick ifrån att det var just matbutiker vi diskuterade då det bara är de som har handscanners som man går runt med så vitt jag vet. Snabbkassor finns ju som du säger lite överallt.
Svar på tråden Varför scannar ni inte?