Inlägg från: Anonym (blä för scanning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blä för scanning)

Varför scannar ni inte?

Jag försökte för ca tio år sen. Handlade två gånger, fick avstämning båda gångerna.

Orkar inte med sånt trams.

Men lägger alltid upp mina varor rätt på bandet, jag är närmast en neurotisk streckkodsvändare. Ibland säger kassörskorna tack och blir glada.

mari123 skrev 2021-09-25 06:46:40 följande:
    Var köar man "i ett par minuter"? Ja om man handlar 10.00 på FM kanske? och har men annars är det ofta köer. ÄR det då en gammal tant före i kön så vet man att hennes ärende kan ta tio minuter. Hon ska fråga om priserna i "bladet" och sedan försöker hon betala med busskortet.....och får rota efter rätt kort....och då har hon glömt koden och man börjar få ont i benen........................................!
    Veckohandlar 8.30 på lördag morgon eller 21.30 på söndag kväll. Ingen kö att tala om då.

Man får så mycket kö som man väljer.
    Miss Skywalker skrev 2021-09-26 10:04:33 följande:

Vad är dina argument för att inte handla online och få allt hemkört?
    Det är ännu smidigare och man slipper springa runt och trängas. Bara sitta i soffan och klicka hem det du behöver.

Att man ibland får mögliga bär och grönt då.

Min mor har handlat online hela pandemin och är oftast nöjd men kan man inte plocka grejerna själv så slinker det med dåliga saker ibland.

För mig är det en glädje att välja frukt och grönt själv. Det är också stört omöjligt att få en anständigt mogen citron på vårt ena Ica, man måste lukta för att bedöma om de är bra när man ska använda skalet i kakor, annars smakar kakan inte bra och hela baket är förstört.
    Anonym (Lis) skrev 2021-09-26 11:19:54 följande:
    Då hör man väl av sig och får ersättning?
    Min mamma orkar inte alltid det, hon har social fobi. Så hon mår dåligt och slänger, bara.

Och vad hjälper det med att åka och klaga när jag står och ska baka till 30-40 man och har 2 timmar avsatta till det?

Nä, citroner måste man välja själv.
Svar på tråden Varför scannar ni inte?