Inlägg från: Drottningen1970 |Visa alla inlägg
  • Drottningen1970

Varför scannar ni inte?

Jag tycker det är krångligare. Jag blir också nojig över att jag ska ha gjort nåt fel och att bli misstänkt för snatteri. Skulle dö av skam.

Jag har försökt några gånger, men det har alltid varit nåt som krånglat, som inte gått och scanna så man behöver jaga rätt på nån som ska hjälpa, och så behöver den i sin tur ringa en tredje person.

• Drottningen1970

Dessutom tycker jag att varorna ligger i fel ordning i affären för att självscanna. Sköra och mjuka saker ligger i början av affären och tunga som då krossar de sköra varorna kommer i slutet.

• Drottningen1970
    Johan70 skrev 2021-09-26 13:02:33 följande:

Jag föredrar att bli manuellt betjänad. Då kan man fråga om det är något, de kan tipsa om saker o.s.v. Dessutom tycker jag att självskanningen allt som oftast inte funkar som den skall så man måste kalla dit personal för att få hjälp i alla fall.

Varför går du inte tlll de manuella kassorna? Tycker du att kassörskorna skall bli obehövliga och bli av med jobbet?

Står du och ber om råd och tips i betalkassan?

Kunder som dig får mig definitivt att överväga självscanning trots allt. Haha. Sjukt störigt. Haha.
  • Drottningen1970
    Anonym (E) skrev 2021-10-05 09:54:25 följande:

Jag går i den ordning jag vill ha det i påsarna. Finns inget som hindrar att man själv väljer i vilken ordning man ska plocka varorna. 

Märkligt argument, du som är så tuff på FL vågar inte plocka varor i din egen ordning när du handlar?

Får man verkligen det? Blir de inte arga om jag går igenom hela den stora affären tomhänt för att sedan gå åt fel håll och plocka varorna, för att sedan gå tillbaks till kassorna?? Du har rätt, jag måste verkligen ta mod till mig att göra denna tidskrävande manöver istället för att göra det lätt för mig och ta en vagn. Tack för ditt ovärderliga tips. Du är säkert inte bara smart utan säkert snygg också. Kärlek !
Svar på tråden Varför scannar ni inte?