Inlägg från: Limeblad |Visa alla inlägg
  • Limeblad

    Bedside tips

    Vi har Babybay Boxspring. Den är för kontinentalsängar. Kostar 1700kr nu.

  • Limeblad
    Anonym (M) skrev 2021-09-27 00:40:30 följande:

    Men de går väl att justera och ha i olika höjdlägen? Så har det varit på dom jag tittat på


    Av säkerhetsskäl ska det inte vara för lågt mellan madrassen till kanten av räcket. Att det fysiskt går att höja madrassen så mycket betyder inte att man ska göra det.
  • Limeblad
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2021-09-27 07:14:49 följande:

    Ikeas spjälsängar är ca 80 cm höga, och så drar man bort ett visst säkerhetsmått, t ex den högsta platsen man kan ha underlaget redan som den kommer från fabrik. Det är extremt få som har så höga sängar, och isf får väl ts skaffa en normalhög säng istället. Snarare kommer de få borra om för att sänka bebisens madrass.

    Det blir bara ett problem om man gör det till ett.


    Var ser du att mitt svar avser Ikeas spjälsängar?
  • Limeblad
    Anonym (M) skrev 2021-09-27 13:03:36 följande:

    Det fattar ju jag med, dessutom faller ju hela grejen med en bredsida crib om den inte är jäms med sin egen säng...Sedan har jag aldrig skrivit att man ska höja ända till högsta, men naturligtvis ska man kunna höja den annars hade den inte konstruerats så.


    Det jag menar är att ex Babybay original kan man fysiskt höja så den passar till en kontinentalsäng. Men då är kanten från madrassen bara 9 cm (i vart fall på min säng) vilket är för lågt. Till en kontinentalsäng funkar Babybay Boxspring som är högre.
  • Limeblad
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2021-09-27 07:14:49 följande:

    Ikeas spjälsängar är ca 80 cm höga, och så drar man bort ett visst säkerhetsmått, t ex den högsta platsen man kan ha underlaget redan som den kommer från fabrik. Det är extremt få som har så höga sängar, och isf får väl ts skaffa en normalhög säng istället. Snarare kommer de få borra om för att sänka bebisens madrass.

    Det blir bara ett problem om man gör det till ett.


    Jag har en vanlig kontinentalsäng från Mio. Den är 70 cm hög. Skulle inte ha bara 10 cm kant.
Svar på tråden Bedside tips