Vilken är eran favorit Harry Potter bok?
Min är fenixorden eller fången från Azkaban.
Känns som om Halvblodsprinsen är mest omtyckt, men nu är det upp till bevis. ;)
Ettan har en viss charm tycker jag! När Harry får reda på att han är trollkarl och alla ugglorna kommer till huset med brev från Hogwarts. Det är en fin stämning i den boken.
Den första boken.
1: Fången från Azkaban
2: Flammande bägaren
3: De vises sten
4: Fenixorden
5: Halvblodsprinsen
6: Dödsrelikerna
7. hemligheternas kammare
Fråga igen nästa vecka, så får du säkert en annan ordning-
Har du andra frågor?
Ingen. Avskyr Harry Potter
Den första boken.
Fram till flammande bägaren tycker jag att böckerna blev bättre och bättre. Twisten i Azkabanboken m Scabbers tyckte jag var så häftig. Jag minns det så väl när jag läste den för första gången. Fenixorden är hyfsad, men slutet var en chock. Halvblodsprinsrn gillar jag inte alls och Dödsrelikerna är inte heller någon favorit.
Här är en "hemlighet" om mig och Harry Potter förresten: Jag tvärvägrade att läsa den första boken när den kom. Några år senare blev jag sjuk (inget smittsamt) på en semesterresa och hade inget och läsa så jag tog mig ner till hotellobbbyn för jag hade sett att de hade ett par boksnurror. Det enda som fanns förutom dåliga deckare och harlequinromaner var Harry Potter och Fången från Azkaban (på engelska), så jag köpte den med tanken "whatever, jag får väl offra mig då." Så jag började faktiskt med Azkaban, inte med De vises sten.