• Feffe97

    Positivt?

    Hej, vi försöker få barn nummer två. Försökt aktivt i några månader utan lycka. Denna gång känns annorlunda. Har molvärk och även spydde igår. Tänkte att det nog var magsjuka, men eftersom det bara hände en gång blev jag osäker. Varit illamående och allmänt inte känt mig som mig själv. Även haft blodblandade flytningar i ca 4 dagar. Tog ett test i morse, vad tycker ni? Är det positivt eller jag som bara ser vad jag ?vill? se? 

    Vet inte riktigt vilken dag jag isåfall skulle vara i cykeln men borde egentligen ha mens denna eller nästa vecka ????

  • Svar på tråden Positivt?
  • DomkallarmigS

    Jag tycker mig ana ett sträck... :) avvakta några dagar och testa igen! Förstår att du vill veta NU men tyvärr är det bara att vänta.

  • DomkallarmigS
    Madelen21 skrev 2021-09-28 10:04:43 följande:

    Nyss varit i kontakt med en barnmorska på doktor.se

    Hon sa att detta ser positivt ut

    Va säger ni andra?


    Ja det skulle kunna vara positivt :) vet inte om det har någon betydelse att strecket är mer synligt på kanten? Kanske inte spelar någon roll, streck som streck :) gör ett till test i morgon bitti kanske?
  • Feffe97

    Såg någon annan i en en annan tråd som också fått så på CB som visade sig vara positivt så skulle nog tro det. Ta någon annan typ av test kanske för att jämföra. Tog precis rfsu testa tidigt och fick detta resultat.

  • DomkallarmigS
    Feffe97 skrev 2021-09-29 08:40:51 följande:

    Såg någon annan i en en annan tråd som också fått så på CB som visade sig vara positivt så skulle nog tro det. Ta någon annan typ av test kanske för att jämföra. Tog precis rfsu testa tidigt och fick detta resultat.


    Ser ju lovande ut det där :) var det morgonurin? Jag skulle i alla fall säga att det är positivt, men antagligen några dagar före bim (förstod jag dig rätt om du inte vet när bim är?).
  • DomkallarmigS
    Leah56 skrev 2021-09-30 09:13:08 följande:

    Hej någon som ser något svagt


    På den översta ser jag ett streck :) anar något svagt på nedre.
  • Leah56
    DomkallarmigS skrev 2021-09-30 09:43:50 följande:

    På den översta ser jag ett streck :) anar något svagt på nedre.


    Okej tack! det är samma test, tycker ana mig något men blir osäker, aldrig tagit rsfus test heller. Det är 5 dagar kvar till mensen så får väl avvakta.
  • DomkallarmigS
    Leah56 skrev 2021-09-30 09:49:09 följande:

    Okej tack! det är samma test, tycker ana mig något men blir osäker, aldrig tagit rsfus test heller. Det är 5 dagar kvar till mensen så får väl avvakta.


    Har du något annat sorts test? Har inte provat rfsu själv men läst mycket här på FL om att de kan vara kassa :( kanske värt att investera i ett annat test och prova :)
  • Leah56
    DomkallarmigS skrev 2021-09-30 10:04:13 följande:

    Har du något annat sorts test? Har inte provat rfsu själv men läst mycket här på FL om att de kan vara kassa :( kanske värt att investera i ett annat test och prova :)


    Ska testa ett clearblue digital och se :)
  • anonym2005

    Alltså, min favorit är ju dem digitala testerna.

    Då får man svart på vitt och slipper känna sig osäker och ta flera tester.

    Antingen står det GRAVID eller INTE GRAVID. =)

  • DomkallarmigS
    saffran123 skrev 2021-10-01 14:27:10 följande:

    Ser ni om mitt är positivt? Kan ana ett streck...


    Anar också ett streck.. när har du bim? :)
Svar på tråden Positivt?