• Uskan221

    Vem ska få eget rum ?

    Vem ska få eget sovrum?

    Barnet som bor heltid hos oss, eller ett av syskonen som bor varannan helg?

    Sambo har 2 barn varav mitt barn måste dela rum med ett av hans barn. sen har hans andra barn ett eget rum som står tomt varannan helg / hela veckor

  • Svar på tråden Vem ska få eget rum ?
  • VickanD

    Har ni införskaffat boendet gemensamt eller har någon av er flyttat in hos den andra? Varför har barnet som bara är hos er varann helg ett eget rum medan ditt barn och ett av sambons barn måste dela rum?

    Utifrån den beskrivning du ger här så anser jag att det är rimligare barnet som bor hos er på heltid har ett eget rum. Hur gamla är barnen i fråga? Om barnet som bor hos er varannan helg är typ 17 år så förstår jag att han/hon inte vill dela rum.

    Annars kan ni ju flytta till ett större boende där alla kan få ha ett eget rum. Det vore väl bäst.

  • Friger

    Barnet som bor heltid hos er bör ha eget rum. Sen får dom andra dela. När ledigt rum finnes så blir det äldsta barnet först som får eget rum.

  • Jemp

    Hur gamla är barnen och hur länge är barnen egentligen där?

    Du skriver både att de är där varannan helg, varannan vecka och frånvarande varannan helg?

  • Kusinen

    Är det barn som bara är hos er varannan helg anser jag att det heltidsboende barnet ska ha rummet då denne har sitt huvudsakliga boende hos er vilket det andra barnet inte har.

    Är det däremot ett barn som bor varannan vecka har båda barnen samma rätt till rummet då båda barnen har ert hem som sitt huvudsakliga boende (det ena barnet har två huvudsakliga boenden). Om så är fallet anser jag att andra faktorer får avgöra än om man har mer än ett hem eller ej.

  • Uskan221
    Friger skrev 2021-09-28 15:16:00 följande:

    Barnet som bor heltid hos er bör ha eget rum. Sen får dom andra dela. När ledigt rum finnes så blir det äldsta barnet först som får eget rum.


    Mitt barn heltid. Snart 10år

    De andra barnen e jämnåriga med mitt
  • Uskan221
    VickanD skrev 2021-09-28 15:10:40 följande:

    Har ni införskaffat boendet gemensamt eller har någon av er flyttat in hos den andra? Varför har barnet som bara är hos er varann helg ett eget rum medan ditt barn och ett av sambons barn måste dela rum?

    Utifrån den beskrivning du ger här så anser jag att det är rimligare barnet som bor hos er på heltid har ett eget rum. Hur gamla är barnen i fråga? Om barnet som bor hos er varannan helg är typ 17 år så förstår jag att han/hon inte vill dela rum.

    Annars kan ni ju flytta till ett större boende där alla kan få ha ett eget rum. Det vore väl bäst.


    Haha barnen är jämngamla
  • Uskan221
    VickanD skrev 2021-09-28 15:10:40 följande:

    Har ni införskaffat boendet gemensamt eller har någon av er flyttat in hos den andra? Varför har barnet som bara är hos er varann helg ett eget rum medan ditt barn och ett av sambons barn måste dela rum?

    Utifrån den beskrivning du ger här så anser jag att det är rimligare barnet som bor hos er på heltid har ett eget rum. Hur gamla är barnen i fråga? Om barnet som bor hos er varannan helg är typ 17 år så förstår jag att han/hon inte vill dela rum.

    Annars kan ni ju flytta till ett större boende där alla kan få ha ett eget rum. Det vore väl bäst.


    Vi har köpt tillsammans.
  • VickanD
    Uskan221 skrev 2021-09-28 15:54:26 följande:

    Haha barnen är jämngamla


    Flytta till ett större boende.
  • Uskan221
    VickanD skrev 2021-09-28 15:55:53 följande:

    Flytta till ett större boende.


    Har tyvärr inte råd att köpa större boende eller försörja 50 bonusbarn :/
Svar på tråden Vem ska få eget rum ?