• nyfiken23

    Ägglossnings test förvirrad

    Känner mig så förvirrad så måste fråga.

    Har testat med ägglossning test enda sedan mensen för att försöka få koll på min äl.

    Fick två test med svaga streck i förrgår och igår. Samt äggvite flytningar.

    Hade verkligen symtom på äl idag och tänkte att testet borde visa starkt. men idag är testet helt blankt.... Ska jag fortsätta testa eller hur ska jag göra?

  • Svar på tråden Ägglossnings test förvirrad
  • Jag är bara jag

    Vissa får aldrig positiva äl-test fast de har äl och andra måste testa 2 ggr per dag för att inte missa stegringen. Om du brukar ha regelbunden mens och symptom på äl så utgå från att du har äl du. Glad

  • nyfiken23
    Jag är bara jag skrev 2021-09-28 17:32:08 följande:

    Vissa får aldrig positiva äl-test fast de har äl och andra måste testa 2 ggr per dag för att inte missa stegringen. Om du brukar ha regelbunden mens och symptom på äl så utgå från att du har äl du. 


    Tack snälla för svar.

    Har alltid haft regelbunden mens och brukar lätt känna av ägglossningen. Men nu överanalyserar jag nog för att vi så gärna vill få ett barn till.

    Har idag molvärk, illamående, svullen. Mkt äggviteflytningar dock negativt test. Kanske bara ska köra på och gå efter min kropp.
  • Jag är bara jag
    nyfiken23 skrev 2021-09-28 18:29:56 följande:
    Tack snälla för svar.
    Har alltid haft regelbunden mens och brukar lätt känna av ägglossningen. Men nu överanalyserar jag nog för att vi så gärna vill få ett barn till.
    Har idag molvärk, illamående, svullen. Mkt äggviteflytningar dock negativt test. Kanske bara ska köra på och gå efter min kropp.
    Låter som äl idag så sexa på ni. Egentligen är jag lite mot äl-test för de blir lätt ett stressmoment. Har man regelbunden mens eller sexar regelbundet behövs de inte. Folk blev ju gravida förr utan. Tungan ute
  • Aliona

    Har du läst instruktionerna noga? En hel del äl-test kan man inte ta innan kl 10 på morgonen, och ska inte ha druckit eller kissat på 4 timmar innan testet.

    Annars hade du kanske inte äl den här månaden? Det är inte ovanligt att det hoppar över en månad då och då men för det mesta märker vi inget eftersom vi inte testar.

  • nyfiken23
    Jag är bara jag skrev 2021-09-28 18:40:34 följande:

    Låter som äl idag så sexa på ni. Egentligen är jag lite mot äl-test för de blir lätt ett stressmoment. Har man regelbunden mens eller sexar regelbundet behövs de inte. Folk blev ju gravida förr utan. 


    Jag har två barn sedan innan och aldrig använt äl test, så du har en bra poäng ;)

    Kanske bara ska gå på känsla. Tack!
  • Jag är bara jag
    nyfiken23 skrev 2021-09-28 18:56:54 följande:
    Jag har två barn sedan innan och aldrig använt äl test, så du har en bra poäng ;)
    Kanske bara ska gå på känsla. Tack!
    Gör det! Glad
Svar på tråden Ägglossnings test förvirrad