• Anonym (Forever young ;-))

Jag vill inte bli tantig!

Jag har hamnat i en knasig ålder där jag inte vill se ut som en övervintrad tonåring men inte heller som en matronlig tant. Medelåldern. Visserligen är jag bara i början av medelåldern men ändå.

Jag vill ha hjälp med vad man ska och inte ska göra angående både kläder och hår/smink.

Jag vill se ung ut men inte på ett löjligt sätt om ni förstår hur jag menar. Vad är det bästa respektive sämsta man kan göra med sitt utseende och klädval i medelåldern?

• Svar på tråden Jag vill inte bli tantig!
  • Anonym (Julia)
    Anonym (Forever young ) skrev 2021-09-28 18:42:34 följande:

Jag har hamnat i en knasig ålder där jag inte vill se ut som en övervintrad tonåring men inte heller som en matronlig tant. Medelåldern. Visserligen är jag bara i början av medelåldern men ändå.

Jag vill ha hjälp med vad man ska och inte ska göra angående både kläder och hår/smink.

Jag vill se ung ut men inte på ett löjligt sätt om ni förstår hur jag menar. Vad är det bästa respektive sämsta man kan göra med sitt utseende och klädval i medelåldern?

Rolig tråd! Såhär tror jag: grundläggande - ha ett välvårdat yttre. Satsa på att ha en fin hud, på bra hårvård och en bra diet.

Se till att hålla din kropp i form. Sedan kan man välja en stil som passar ens livsstil. Jag är 30 men tänker nog ha samma när jag blir äldre. Jeans är bra basplagg. Har man fin kroppsform blir det supersnyggt. En elegant kappa, snygga skor. Alltifrån vinterskor i ankellängd till sneakers funkar. Linne, fin kofta. Ibland lite uppklätt om man går ut med klänning kanske och kappa över. Till och från gymmet funkar den sportiga stilen. Ha färger som passar dig.

Big nono:

klippa av sig håret (signalerar tant direkt)

Stora blommönster

Lång jeanskjol (Ännu värre med tjockt stickade leggings under)

Fula färger (senapsgult i kombo med chockrosa, tråkgrönt osv)

Övervikt

Converse-skor

Stora tatueringar och piercings

Rökning

Trasigt nagellack

Nätstrumpbyxor (om det inte är för att typ överraska sin partner)

T-shirts med hårdrockstryck alt något intetsägande citat på

Lugg

Kakibyxor

Byxor med trekvartslängd

Bonnebränna

Stora rutiga skjortor

Keps

Detta är ju bara mina högst personliga åsikter. Tycker detta signalerar antingen ett skitnödigr försök till att hålla sig kvar i ett förlegat tonårsmode som rådde för 15 år sedan och vissa av ovanstående signalerar tant

Även beteenden kring att slänga upp sjuttioelva bilder på sina jävla katter i olika vinklar varje dag osv
  • Anonym (Julia)

Och ang rökning tjuvröker jag lite diskret själv ibland tyvärr men jag menar sådana som stolt står och bolmar LM och skriker om det

• Anonym (Anonym)

Köp inga kläder från Cassels. Det är en välkänd tantbutik/kärringbutik. 

• Anonym (52)

Klipp inte håret snorkort. Ha inte svarta kakor under hälarna i sandaler. Klä dig i hela, rena och anständiga kläder i rätt storlek. Räcker långt.

• Anonym (as)

Klä dig i din ålder, blir bara pinsamt annars. 

Köp inte en katt. 

• Anonym (Förlegat ungdomsmode)

Tycker det bästa är att faktiskt hålla kvar vid sin ungdomsstil (om man har figuren för det). Den är ungdomlig, men förlegat ungdomlig och det är en bra sak. Att ta efter ungdomar idag är bara fånigt, de klär ju sig som gamla tanter och har byxor som går långt över naveln.

För inspiration https://www.allure.com/gallery/best-2000s-fashion-trends
    https://www.centralcasting.com/quick-guide-2000s-fashion/

• Anonym (A)
    Anonym (as) skrev 2021-09-28 19:24:49 följande:
    Klä dig i din ålder, blir bara pinsamt annars. 

Köp inte en katt. 
    Glad
  • Aliona

Åh jag känner igen mig! Jag kände så när jag precis fyllt 40 och dessutom nyss fått barn och hamnade i en liten identitetskris som medelålders mamma! Jag unnade mig faktiskt att gå till en stylist som hjälpte mig med färg- kropps- och stilanalys samt hur jag iaf klädesmässigt ska hitta rätt.

Jag kan inte så mycket om smink och mode så det finns säket andra med bättre tips, men själv har jag i takt med att jag blivit medelålders satsat mer på god kvalitet. När jag var yngre köpte jag mer men billigare kläder, medan jag idag hellre väljer få plagg, men i god kvalitet, snygga snitt och bra material.

• mammabitch
    Anonym (Julia) skrev 2021-09-28 18:55:45 följande:
    Rolig tråd! Såhär tror jag: grundläggande - ha ett välvårdat yttre. Satsa på att ha en fin hud, på bra hårvård och en bra diet.

Se till att hålla din kropp i form. Sedan kan man välja en stil som passar ens livsstil. Jag är 30 men tänker nog ha samma när jag blir äldre. Jeans är bra basplagg. Har man fin kroppsform blir det supersnyggt. En elegant kappa, snygga skor. Alltifrån vinterskor i ankellängd till sneakers funkar. Linne, fin kofta. Ibland lite uppklätt om man går ut med klänning kanske och kappa över. Till och från gymmet funkar den sportiga stilen. Ha färger som passar dig.

Big nono:

klippa av sig håret (signalerar tant direkt)

Stora blommönster

Lång jeanskjol (Ännu värre med tjockt stickade leggings under)

Fula färger (senapsgult i kombo med chockrosa, tråkgrönt osv)

Övervikt

Converse-skor

Stora tatueringar och piercings

Rökning

Trasigt nagellack

Nätstrumpbyxor (om det inte är för att typ överraska sin partner)

T-shirts med hårdrockstryck alt något intetsägande citat på

Lugg

Kakibyxor

Byxor med trekvartslängd

Bonnebränna

Stora rutiga skjortor

Keps

Detta är ju bara mina högst personliga åsikter. Tycker detta signalerar antingen ett skitnödigr försök till att hålla sig kvar i ett förlegat tonårsmode som rådde för 15 år sedan och vissa av ovanstående signalerar tant

Även beteenden kring att slänga upp sjuttioelva bilder på sina jävla katter i olika vinklar varje dag osv
    Haha inser att min tantfaktor är enorm i dina ögon från trekvartsbyxor till bilder på katterna. Jaja jag har inga bekymmer med att vara tant, även om de flesta verkar förvånade när jag berättar att jag har vuxna barn
  • Anonym (Nä)

Håller inte med ovanstående om att inte klippa håret. Det värsta är ju när man krampaktigt försöker hålla kvar vid långt hår när det är tunt och ev. lite grått. Det ser riktigt risigt ut, hellre en kort frisyr som man kan göra något med så ser man fräsch ut. Långt hår är överskattat!

Svar på tråden Jag vill inte bli tantig!