Orkar inte vara gravid längre...
Först av allt - det är en så efterlängtad graviditet så jag skäms över att känna såhär när många inget hellre vill något än att bli gravida. Och jag har själv gråtit många gånger i oron att kanske inte få bli gravid. Så jag skäms att gnälla överhuvudtaget.
Men jag är höggravid och trött just nu och känslorna är överallt. Och behöver lite pepp.
Är gravid i v 38 och orken att vara gravid sinar. Har senaste veckan haft sammandragningar nästan hela tiden, även i helvila när jag bara sitter blick still. Magen blir stenhård och det känns som jag inte kan andas normalt. Får inte heller längre sova på nätterna eftersom jag behöver upp och kissa hela tiden. Sätter jag mig ned på fel sätt börjar jag hulka av illamående, förmodligen av trycket. Bebisen är också brutalt aktiv och sparkar åt alla fyra håll samtidigt så magen ser ut som hela havet stormar när den inte är spänd av sammandragningar.
Jag känner mig extremt klumpig och orkeslös, som att jag inte kan bidra med något vettigt alls till någon annan. Jobbet har varit extremt stressigt sista tiden att få klart allt innan föräldraledigheten vilket säkert bidrar till den allmänna hopplöshetkänslan och stressen, att inte ha hunnit så mycket som jag velat. Har gjort allt jag kunnat för att få till det bra men det känns ändå som jag kommer lämna folk i sticket.
Så ja, suck. Inte konstigt att jag kanske ser fram emot att bebisen är här, även om det också ger sömnbrist såklart. Men det är jobbigt nu.
Får man ens känna så här utan att vara en riktig gnällspik? Skäms som sagt över det när det är helt självvalt och dessutom efterlängtat med en bebis.