Inlägg från: Anonym (vad menar du?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vad menar du?)

    Tycker visst att det är en mänsklig rättighet att få ligga

    Anonym (Mulle) skrev 2021-09-29 16:56:22 följande:

     Jag tror även att många kvinnor skulle tjäna på en sundare attityd och mindre krav. 
      
     


    Kan du, snälla, förklara vad i h-vete du menar med detta?
  • Anonym (vad menar du?)
    Anonym (Mulle) skrev 2021-09-29 18:04:39 följande:

    Det "känns" antagligen bättre att ha sex än att behöva lyfta ett x antal tunga kg varje dag trots att man sedan länge är slutkörd. 

    I övrigt beror det mesta av de dåliga känslorna som kommer av sextjänster på samhällets dömande värderingar, för att samhället säger att det är fult och dåligt. Det är därför vi måste jobba på att göra det mer accepterat och fint. 
    Bli prostituerad själv då om det nu är ett sånt bra jobb där det "känns bättre än att behöva lyfta x antal kilo varje dag". 

    Nej, sexhandel ska inte bli "accepterat och fint". Inte ens i de länder där prostitution är ok är det landets egna kvinnor som är de prostituerade utan det är kvinnor från fattiga länder som inte har något annat jävla val än att sälja sina kroppar för att (kanske) kunna försörja sig på det. 

    Simon Häggström, polisen som både skriver böcker om sexhandeln och jobbar med människohandel och prostitutionsbrott, var i Schweiz för inte så länge sen. Där är prostitution lagligt. Det finns speciella "rutor" där de prostituerade får stå och "visa upp sig", tex. Det är inte speciellt många schweiziska kvinnor som står där. Det är kvinnor från Rumänien, Nigeria och andra länder där man inte har sett något annat val. Alternativt så har de lockats till landet med löften om andra typer av jobb för att sen hamna i prostitutionen.

    Att du har problem att hitta en kvinna att leva med är jag inte ett dugg förvånad över.
  • Anonym (vad menar du?)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-09-30 11:02:23 följande:
    Jag tycker att jag har rätt att få ligga med vem som helst, om det är ömsesidigt, och båda är vuxna.
    Jag ville ligga med en tjej på 22, när jag var 47. Flera här tyckte att det var äckligt. Hon ville också ligga, fick jag veta långt senare.
    Hon var inte vuxen. 
    När kändisar träffar tjejer, då är tjejerna vuxna från 19 år och uppåt.
    Hakar du fortfarande upp dig på det där och att kändisar får ligga med kvinnor som inte du får ligga med? Släpp det för fasen!
  • Anonym (vad menar du?)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-09-30 11:23:34 följande:
    Ja. Jag tycker att det är konstigt att tjejer är vuxna från 19 år, om dom pratar med kändismän.
    När tjejer pratar med män som inte är kända skådisar, då är tjejerna inte vuxna när dom är 22, eller 24 år.

    Men lägg ner! Det spelar ingen roll! Och det har inte med tråden att göra att du tycker att det är orättvist.

    Kvinnor/tjejer ligger med de som de vill ligga med. Punkt. Om "din" unga tjej var intresserad så hade hon kunnat visa det. Eller så hade ni kunnat inleda något när du fick veta att hon varit/var intresserad. Men tydligen var hon inte tillräckligt intresserad ändå av att ligga med dig.

    Kvinnor har ingen skyldighet att ställa upp. Man ligger med den man vill ligga med. Om det är åldersskillnad, tja är de involverade parterna ok med den och båda är över 18, why not? Har kändisar och andra rika män lättare att få ligga med unga kvinnor? Ja men det är sällan det är något äkta då vilket båda parter vet. Det finns en anledning till varför kändisar oftast blir ihop med kändisar. 

  • Anonym (vad menar du?)
    Anonym (Mulle) skrev 2021-10-02 15:54:16 följande:
    Varför ska man titta på vinklade filmer som redan från början har förutfattade meningar och som vill få ut ett visst budskap? 

    Jag säger inte att branschen fungerar bra eller inte har problem. Jag säger att den måste reformeras i grunden. 
    Följ debatten på "Inte din hora"s Instagram. Där talar de som VET vad de snackar om (dvs både de som säljer och som har sålt, ofta sen de var i yngre tonåren). Du behöver inte svara några av de som skriver där, då åker du ut med huvudet före skulle jag tro. Men de VET vad de pratar om. De vet vad prostitution innebär.

    Och om prostitution nu är något så fint och bra, uppmana din sambo till att sälja sig då. Eller din dotter. 

    Män måste sluta lägga ansvaret för sina sexuella behov hos någon annan. Vill ingen ha sex med dig, ha sex med dig själv. Att köpa rätten till någon annans kropp är vidrigt. Att glorifiera det hela och tycka att "samhället har lagt in en skam och därmed så mår prostituerade dåligt för att man ska må dåligt" är bara rent BS. 
  • Anonym (vad menar du?)
    Anonym (Mulle) skrev 2021-10-02 15:54:16 följande:
    Varför ska man titta på vinklade filmer som redan från början har förutfattade meningar och som vill få ut ett visst budskap? 

    Jag säger inte att branschen fungerar bra eller inte har problem. Jag säger att den måste reformeras i grunden. 
    Följ debatten på "Inte din hora"s Instagram. Där talar de som VET vad de snackar om (dvs både de som säljer och som har sålt, ofta sen de var i yngre tonåren). Du behöver inte svara några av de som skriver där, då åker du ut med huvudet före skulle jag tro. Men de VET vad de pratar om. De vet vad prostitution innebär.

    Och om prostitution nu är något så fint och bra, uppmana din sambo till att sälja sig då. Eller din dotter. 

    Män måste sluta lägga ansvaret för sina sexuella behov hos någon annan. Vill ingen ha sex med dig, ha sex med dig själv. Att köpa rätten till någon annans kropp är vidrigt. Att glorifiera det hela och tycka att "samhället har lagt in en skam och därmed så mår prostituerade dåligt för att man ska må dåligt" är bara rent BS.
  • Anonym (vad menar du?)
    Anonym (Mulle) skrev 2021-10-02 17:01:31 följande:
    Vad pratar du om? Varför skulle inte Nisse nöja sig med en 21 åring? Syftar du på att han skulle vilja ha en yngre? Jag är övertygad om att Nisse nöjer sig med en 21 åring. Någonstans måste ju gränsen dras ju. Och för att du som incel ska få köpa sex så måste du vara 18 år gammal eller äldre. Som kvinna/sexsäljare måste du vara 21 år eller äldre. Om Nisse sedan inte nöjer sig, vilket jag dock inte tror, så får väl Nisse skylla sig själv. Huvudsaken är att han erbjuds hjälp. 

    Pelle då. Preventivmedel kanske inte är 100%iga. Men i de försvinnande få fall där kvinna blir gravid så får hon väl göra en tidig abort då om hon vill. Vill hon behålla det så får hon göra det, men då ska inte Pelle tvingas ansvara för vårdnaden eller betalning om han inte själv vill.  
    Allt handlar om män. Mäns rättighet till ditten och datten. Mäns rättighet att tömma och glömma. Mäns rättighet att slippa ta ansvar för sig själva och sina behov. Mäns rättighet att slippa betala för oönskade barn. 

    Kvinnor ska bara finnas till för att män ska kunna tömma pungen lite då och då. Blir det en graviditet? Äh, det är ju bara att göra abort. Det skadar ju ingen. Vill hon behålla barnet? Ja, då ska han slippa betala för han ville ju bara tömma och glömma, få lite "närhet". 

    *kräks*

    Skulle mina söner yppa dessa tankar till mig den dagen de blir vuxna så kommer de få veta att de lever. 
  • Anonym (vad menar du?)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-06-01 09:03:01 följande:
    För om det är så, då kanske vi skulle ta verkliga tag för vad faktiskt feminism står för... Vilket är jämställdhet mellan män och kvinnor! Och så ser det verkligen inte ut inom det sexuella beteendet idag! Kanske vi skulle återgå till sex endast efter äktenskap för inget annat kan ju bli mer jämställt än så, visst? 

    Men låt mig gissa, det duger inte det heller, visst? Då får man ju helt plötsligt inte vara "fri" längre. Hyckleriet är totalt inom detta landet. 

    Och för att återgå till TS ämne igen. Jo sex bör vara en mänsklig rättighet. Menar, varför förtjänar du som hel att få ha sex men en med ex grov autism inte ska få ha det? 

    Nej, då blir det helt plötsligt fel, för sådana gener ska ju inte föras vidare? Som sagt, hyckleriet är totalt inom detta samhället.

    Det finns dom som faktiskt VILL hjälpa andra med sina sexuella behov. Sedan behöver det inte betyda att båda klär av sig alla kläder varje gång, utan det bland räcker det kanske med beröringar utav någon annans händer. 
    Hur gör du sex jämställt? Om sex ska vara en rättighet, vems skyldighet är det då att "ställa upp"? Vem ska frångå sina egna önskemål gällande en sexpartner?

    Ingen har rätt till sex. Alla har rätt till sin sexualitet men ingen har rätt till sex. Kan man inte få det med någon annan utan att behöva köpa rätten till någons kropp, då får man ta saken i egen hand helt enkelt. Finns massvis med hjälpmedel att köpa istället för att köpa sig rätten att begå övergrepp på någon. 
    Anonym (Hmm) skrev 2022-06-01 09:03:01 följande:
    I vilket fall som helst, det är skillnad mellan att vingad sex samt att hjälpa någon annan frivilligt mot en summa pengar. En deal mellan vuxna helt enkelt. Som bör vara lagligt, för det är inte bra när det är olagligt heller. 

    Många kvinnor har sålt sex någon gång. Och många män har köpt sex någon gång. Inser man inte det så är man naiv. Ska man börja öka med pinnar mot folk vad som är rätt eller fel baserat på moralism hellre än riktiga skador, så spårar det ur. 

    Och det är ju konstigt att det är helt plötsligt dåligt med pengar, när pengar används till precis allting annat. Men det skulle vara bättre att tro att man kan göra vad man vill enbart för att man har en skåra med ett hål mellan benen? 

    Låt folk få göra de deals de vill om det handlar om sex för pengar. Så länge ingen blir våldsamt utsatt. Allt annat är ju bara sjukt att som samhälle förbjuda. 
    De allra flesta som säljer sex gör det inte för att de tycker att det är roligt. Ja, ungefär 10% av männen har köpt sig rätten att utnyttja en annan människa och skiter högaktningsfullt i personen. De luras av en glättig yta. Det är ju bara att titta på alla vidriga inlägg gällande ukrainska kvinnor när kriget gick igång. "Vad bra, då sjunker priset", "Hjälp dessa kvinnor, köp sex av dem". Det ska prutas, de hotas efteråt om mannen inte är nöjd med "tjänsten". 

    Men det ser ju fint och glättigt ut på en eventuell hemsida och "hon säger ju att hon får behålla alla pengarna själv" så då måste det ju vara så Kräks
  • Anonym (vad menar du?)
    Anonym (Problemet) skrev 2022-06-15 12:39:46 följande:
    Vem som har synpunkter? Ja, till exempel folk som svarar i sådana trådar här på FL som exempelvis handlar om att mannen gick när han var nöjd. svaren brukar inte låta att du har ingen rättighet till sex. Men när en man är missnöjd med sitt sexliv så svarar folk du har ingen rätt till sex. Det är det jag uppfattar att Pridefestivalen menar men jag kanske missuppfattat
    Så, eftersom det finns vissa som vill ha sex men inte får något (av okänd anledning) så får inte de som har sex få klaga över sitt sexliv? 

    Gäller samma sak med pengar? Det finns de som är hemlösa och inte har några pengar alls så om du har några pengar alls så får du inte klaga? 

    Det är ungefär som när barnen kommer och vill ha något eller vill vara vakna senare.... "Men X, Y och Z får minsann göra ditten och datten, så varför får inte jag?????" 

    "Olle får minsann sex så då får han inte klaga över att han inte får det så ofta han vill". "Lisa kan ju får ligga med vem hon vill så då får hon inte klaga över att de hon ligger med bara tänker på sig själva och struntar i hennes njutning". 

    Ungefär som på ett årsmöte i en förening jag var på för inte alldeles för länge sen. "Jag vill inte vara med i styrelsen om X är med". "Och jag vill inte vara med i styrelsen om inte Y är ordförande". 

    Det är ju samma nivå som ungarnas idrottslag. De är 9 år. Har inte vuxna människor mer vett än en 9-åring????
Svar på tråden Tycker visst att det är en mänsklig rättighet att få ligga