Inlägg från: Anonym (Tja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tja)

Abort eller behålla. Mannen vill helst inte

Vi måste införa samtycke till barn. När man är i ett förhållande

• Anonym (Tja)
    Anonym (K) skrev 2021-10-03 12:31:59 följande:
    Hur tänker du detta skulle fungera i praktiken?

Som i Kina?

? ? Kvinnor blev bundna och släpades till oss som grisar, säger barnmorskan Huaru Yuan i dokumentären Ettbarnslandet.

www.svt.se/nyheter/utrikes/barnmorska-om-ettbarnspolitik-och-tvangsaborter-i-kina-jag-dodade-foster-pa-7-8-manader

Har du inte tänkt på möjligheten att män kan skydda sig?
    ja. män kan skydda sig och vill de inte ha barn så få de använda sig av kondom resten av deras liv. De flesta skyddar sig på ett annat sätt. Det är ju just detta. En person kan inte helt plötsligt sluta skydda sig och skita i vad den andra tycker och låta denna personen ha ett barn som den inte ville ha resten av sitt liv. Det finns samtycke till sex så ska det finnas samtycke till barn när man är i ett förhållande.
  • Anonym (Tja)
    Anonym (Juni) skrev 2021-10-05 16:11:41 följande:

Hur tänkte du att det skulle fungera utan att inskränka på en persons rätt till sin egen kropp?

Vet inte riktigt. Man har rätt till en egen kropp, men jag tycker att man själv ska bestämma om man ska bli pappa. En person kan inte bara sluta med ppiller helt plötsligt och säga. Jag har rätt till min egna kropp. Så är man pappa resten av sitt liv.
Svar på tråden Abort eller behålla. Mannen vill helst inte