• Anonym (Less)

Varför är så många män fula? Och korta??

På riktigt nu, är det någon annan som håller med mig? Håller ni med mig om att typ alla män är fula OCH korta? Det finns ju typ inga snygga män alls här i Sverige. Kanske är det lika illa i alla andra länder också?

Jag har fått hur mycket likes som helst på tinder (jag kan se) men jag har bara svajpat tillbaka på typ 100 stycken totalt (och då har jag ändå varit medlem i några år) så det säger väl en hel del. En 7-8 duger gott och väl men inte ens det kan man ju hitta? Fy fan alltså, de flesta killar ser verkligen inte bra ut. Detta ser man ju överallt, inte bara på internet.

Går ju inte att hitta en snygg man. Det går hur många fula män som helst på en snygg man, och ni killar klagar på att vi tjejer vill ha samma killar?? Undra varför? Absolut att personligheten är viktigast men man vill ju vara attraherad av sin partner också.

Det känn som att de flesta killar är typ 170-175 långa dessutom. Suck. Vet att medellängden är typ 180 eller nåt men det verkar det ju verkligen inte som. Måste ju vara en lögn. Alla är ju dvärgar.

Finns det absolut ingen som är lika snygg som Jax Teller eller nån? Och då är han en tiopoängare men inte ens en 8 kan man hitta här. Inte konstigt att man läser om så många kvinnor som tappar attraktionen till sina män. Ni ser ju hur ni ser ut.

• Svar på tråden Varför är så många män fula? Och korta??
  • Anonym (L)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-09-30 18:28:38 följande:

Här jag bor medelstor stad är det en extrem brist på smala tjejer iaf.

Såklart jag ser dom. Men de lyser med sin frånvaro på Tinder. Jag antar att dom inte behöver använda Tinder. Blir raggade på ändå hela tiden.

Jag skulle absolut kunnat tänka mig en smal tjej men mindre snygg i ansiktet.

Men det finns inte så många såna heller. Samt den personlighet jag gillar.

Bor också i en medelstor stad uppe i norr. Jag ser smala människor dagligen när jag är ute och går. Överallt. Kan inte tänka mig att det skiljer sig så mycket. Du vill väl ha en tjej som är ännu smalare än vad de flesta är, helt enkelt. De flesta kanske inte har ett BMI på 18 så om det bara är det som duger åt dig så förstår jag att du får det svårt. Då får du sänka dina krav eller leva ensam.

Har sett många smala människor som är alldagliga i ansiktet. Finns ju många som inte är speciellt fina i ansiktet heller.

Jag tror att du har för höga krav. Om du vet att du inte är särskilt snygg så får du sänka dina krav eller leva ensam.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (L) skrev 2021-09-30 18:43:41 följande:

Bor också i en medelstor stad uppe i norr. Jag ser smala människor dagligen när jag är ute och går. Överallt. Kan inte tänka mig att det skiljer sig så mycket. Du vill väl ha en tjej som är ännu smalare än vad de flesta är, helt enkelt. De flesta kanske inte har ett BMI på 18 så om det bara är det som duger åt dig så förstår jag att du får det svårt. Då får du sänka dina krav eller leva ensam.

Har sett många smala människor som är alldagliga i ansiktet. Finns ju många som inte är speciellt fina i ansiktet heller.

Jag tror att du har för höga krav. Om du vet att du inte är särskilt snygg så får du sänka dina krav eller leva ensam.

Mitt ex var 10 år yngre och väldigt söt med ett BMI 18,5.

Hur jag kunde få henne förstår jag knappt själv. Men 5 år senare har jag inte lyckats få någon som henne. Dejtat några men de hade inte velat ses igen.

Så jag vet ju vad jag kan få...

Men det är inte lätt att hitta nån som henne.
  • Anonym (L)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-09-30 18:49:39 följande:

Mitt ex var 10 år yngre och väldigt söt med ett BMI 18,5.

Hur jag kunde få henne förstår jag knappt själv. Men 5 år senare har jag inte lyckats få någon som henne. Dejtat några men de hade inte velat ses igen.

Så jag vet ju vad jag kan få...

Men det är inte lätt att hitta nån som henne.

Du verkar vara väldigt fixerad vid BMI.

Var hon snygg i ansiktet? Hade hon en bra personlighet? Var hon snyggare än dig? Hon kanske inte var så ytlig eller brydd om utseendet. Ni klickade väl personlighetsmässigt.

Det blir ju svårt om du tror att du ska få någon som är som ditt ex. Alla människor är unika och du kommer inte att hitta någon som är som henne. Du kanske har blivit fulare eller så är det helt enkelt så som jag skrev tidigare - du har för höga krav. Om man själv inte är så snygg så kan man inte förvänta sig att man ska få en partner som är snygg, då måste man i regel ha något annat att erbjuda, som till exempel mycket pengar.
  • Anonym (Photo vs IRL)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-09-30 17:20:42 följande:

Jag håller med dig om det där sista. Det finns många kvinnor med vackra ansiktsdrag men som är överviktiga.

Dessa kvinnor skulle kunna gå från en 2-3 poängare till en 9-10 om dom gick ner i vikt.

För män går det inte att göra samma resa lika enkelt. Är du kort blir du fortfarande dissad även om du är vältränad.

Man kan ju ha vackert ansikte och snygg kropp som kort också. Sen att just längden är något som en del hänger upp sig på, som en deal breaker, är en annan femma. Själv har jag inte brytt mig kring längden. Har inte en s.k typ när det gäller just den biten.

Så nog finns där något man kan göra för att öka sin attraktion också som man. Men min huvudsakliga poäng som vart riktad till TS vart den att hon kanske ska kolla lite noggrannare, helheten av fotona kan ju vara snudd katastrof typ, men beror det VERKLIGEN på att mannen är ful? Alltså ful IRL. Eller kan det vara som sån att han bara är skitdålig på det här med foto? Något som jag vill mena väldigt många faktiskt är. Fula bilder på folks ungar. Fula bilder på deras husdjur. Fula bilder på vad folk käkar. Fula bilder på dom själva. Inget vett till att sålla bort rent anskrämliga foton utan man bara postar allt.

Något bättre har det blivit sedan smartphonesen blivit utrustade med riktigt vassa kameror, men är man skit på detta med ljus, vinklar, komposition och posering? Eller rent av inte bryr sig. Dom flesta kommer se ut som miffon och ta miffo bilder.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (L) skrev 2021-09-30 18:55:34 följande:

Du verkar vara väldigt fixerad vid BMI.

Var hon snygg i ansiktet? Hade hon en bra personlighet? Var hon snyggare än dig? Hon kanske inte var så ytlig eller brydd om utseendet. Ni klickade väl personlighetsmässigt.

Det blir ju svårt om du tror att du ska få någon som är som ditt ex. Alla människor är unika och du kommer inte att hitta någon som är som henne. Du kanske har blivit fulare eller så är det helt enkelt så som jag skrev tidigare - du har för höga krav. Om man själv inte är så snygg så kan man inte förvänta sig att man ska få en partner som är snygg, då måste man i regel ha något annat att erbjuda, som till exempel mycket pengar.

Jag använder bara BMI för att förklara att hon var smal.

Hon var söt . Ingen modell, lite för stor näsa. Definitivt sötare än snittet. Väldigt snygg kropp , smal med höfter och små bröst.

Vi hade liknade personlighet. Samma intressen, hon var smart (civilingenjör). Bra sex och vi hade roligt tillsammans.

Jag har inte förändrats. Tränar lika mycket och ser likadan ut iprincip. Lite muskulösare kanske.

Men hon gav mycket komplimanger för min kropp.

Jag har inte jättemycket pengar. Men tillräckligt för att bygga ett nytt hus vid havet iaf. Det är dock definitivt inget som hjälper vid dejting i Sverige iaf.
  • Anonym (L)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-09-30 19:26:18 följande:

Jag använder bara BMI för att förklara att hon var smal.

Hon var söt . Ingen modell, lite för stor näsa. Definitivt sötare än snittet. Väldigt snygg kropp , smal med höfter och små bröst.

Vi hade liknade personlighet. Samma intressen, hon var smart (civilingenjör). Bra sex och vi hade roligt tillsammans.

Jag har inte förändrats. Tränar lika mycket och ser likadan ut iprincip. Lite muskulösare kanske.

Men hon gav mycket komplimanger för min kropp.

Jag har inte jättemycket pengar. Men tillräckligt för att bygga ett nytt hus vid havet iaf. Det är dock definitivt inget som hjälper vid dejting i Sverige iaf.

Men duger inte en tjej med BMI 21 åt dig eller kan du bara vara med supersmala?

Du är alltså inte rik, du är kort och inte särskilt snygg i ansiktet men du är vältränad? Har jag förstått det rätt då?

Du får fortsätta leta i evigheter, sänka kraven eller leva ensam.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (L) skrev 2021-09-30 19:35:59 följande:

Men duger inte en tjej med BMI 21 åt dig eller kan du bara vara med supersmala?

Du är alltså inte rik, du är kort och inte särskilt snygg i ansiktet men du är vältränad? Har jag förstått det rätt då?

Du får fortsätta leta i evigheter, sänka kraven eller leva ensam.

Man är inte supersmal bara för att man har BMI under 20...

Jag är inte rik. Men har en bra ekonomi, har väl ett okej ansikte lite snyggare än medel kanske, men är istället kort som sagt.

Yes, kommer väl få leva ensam.

Men har inte helt gett upp hoppet än med tanke på mitt ex.
  • Anonym (Realism)
    Anonym (Less) skrev 2021-09-29 22:40:31 följande:

På riktigt nu, är det någon annan som håller med mig? Håller ni med mig om att typ alla män är fula OCH korta? Det finns ju typ inga snygga män alls här i Sverige. Kanske är det lika illa i alla andra länder också?

Jag har fått hur mycket likes som helst på tinder (jag kan se) men jag har bara svajpat tillbaka på typ 100 stycken totalt (och då har jag ändå varit medlem i några år) så det säger väl en hel del. En 7-8 duger gott och väl men inte ens det kan man ju hitta? Fy fan alltså, de flesta killar ser verkligen inte bra ut. Detta ser man ju överallt, inte bara på internet.

Går ju inte att hitta en snygg man. Det går hur många fula män som helst på en snygg man, och ni killar klagar på att vi tjejer vill ha samma killar?? Undra varför? Absolut att personligheten är viktigast men man vill ju vara attraherad av sin partner också.

Det känn som att de flesta killar är typ 170-175 långa dessutom. Suck. Vet att medellängden är typ 180 eller nåt men det verkar det ju verkligen inte som. Måste ju vara en lögn. Alla är ju dvärgar.

Finns det absolut ingen som är lika snygg som Jax Teller eller nån? Och då är han en tiopoängare men inte ens en 8 kan man hitta här. Inte konstigt att man läser om så många kvinnor som tappar attraktionen till sina män. Ni ser ju hur ni ser ut.

Se din Tinder som en indikation på var på skalan du ligger...
  • Anonym (Trötter)

Jag tycker mest att många män beter sig som svin.

• Kexsmula
    Anonym (Pelle) skrev 2021-09-30 19:59:42 följande:

Man är inte supersmal bara för att man har BMI under 20...

Jag är inte rik. Men har en bra ekonomi, har väl ett okej ansikte lite snyggare än medel kanske, men är istället kort som sagt.

Yes, kommer väl få leva ensam.

Men har inte helt gett upp hoppet än med tanke på mitt ex.

Alltså, ta detta på rätt sätt nu. Men det ser ut som du har kapat denna tråden och fått den att handla om hur feta du tycker svenska kvinnor är eftersom du tog illa vid sig av att TS tycker att sådana som du är dvärgar och således inte duger, korrekt?

Jag och min make pratade faktiskt häromdagen om att korta män som tränar ofta kan se lite lustiga ut. Det är som att deras muskler på armarna får dem att se ut som små Michelingubbar. Du tränar inte för mycket eller använder dig av diverse preparat så att du råkat ut för detta fenomen?

Sedan blir jag bekymrad över att se dig dra upp ditt ex IGEN. Det är 5 år sedan nu. FEM!!! Get fucking over it. Och du kommer fortfarande ihåg hennes BMI exakt? Min man vet inte ens vd jag har i BMI! Han vet ungefär vad jag väger och ungefär hur lång jag är men that?s it. Om vi hade gjort slut och det gått fem år hade han inte haft en jävla aning.

Det låter inte riktigt sunt, Pelle.

Mitt råd till dig är att sänk kraven enormt mycket och gå på dejter med tjejer du aldrig trott vore din typ. Samtidigt som du gör detta borde du gå till en psykolog (menar det i all välmening, verkligen!).

Jag bor själv i en mellanstor stad och mitt BMI är 14, jag ser gott om tjejer som är lika smala som jag är varje dag. Sjukt många! Tror knappast att det skiljer såpass mycket mellan min stad och någon annan mellanstor stad i Sverige.
Svar på tråden Varför är så många män fula? Och korta??