Hej,
Jag är gravid med första barnet (v 15) och känner så väl igen mig, Det tog oss 10 månader att bli gravida och den gången drabbades jag också av tidigt missfall och var förstörd. Livrädd att vi skulle behöva försöka i 10 månader till. Sedan blev jag gravid igen efter 2 månader och är nu i vecka 15 <3
Vad som hjälpte mig denna gång (eftersom min oro var ännu högre denna andra gång), var att tänka:
1. Om det ska bli missfall kan jag ändå inte påverka det, så det finns ingen anledning att lägga energi på att undra över om det ska bli missfall eller ej.
2. Om det blir missfall beror det på, i 9 av 10 fall, att något är fel på fostret och hen hade varit allvarligt sjuk om den klarat sig.
3. Jag väntar barn, inte missfall. De allra flesta graviditeter går faktiskt som de ska.
Det hjälpte också som någon annan nämner här, att kolla på statistik internationellt för missfall. Jag slappnade av när jag insåg att chansen för missfall minskar mycket redan vecka 6 osv. Innan var jag helt besatt av att komma till vecka 12. Se bild nedan. För varje vecka minskar chansen för missfall :)
Hoppas detta hjälper dig.