• Anonym (E)

Positivt ÄL-test 6 dagar

Du säger "starkt" positiva så jag antar att du använder stickor? En rätt opålitlig metod mao. Det är bättre att du använder digitala (CB) och komplettera gärna med tempning så du kan konstatera att du faktiskt haft äl.

Jag skulle aldrig förlita mig på stickor. De är alldeles för svåra att läsa av och oftast missvisande, åt båda hållen.

• Anonym (E)
    P1997 skrev 2021-10-01 15:32:19 följande:
    Jag har använt dem vid tidigare graviditeter och jag tycker de funkat bra då. Använder apotekets nu, tycker CB?s är så dyra. Men ja, kanske ska köpa dem då och testa.

Fast det är ändå inte normalt att ha positivt i 6 dagar vad jag förstått det som. Och eftersom jag samtidigt haft ägglossningsvärk flera av dessa dagar så vet jag ju att det är något på g.

Kan det ha med vaccinet och göra förresten? Tog min första dos förra veckan och jag hörde av en vän att det kan rubba nästkommande menscykel (?)
    Håller med att det inte vore normalt att ha positivt så länge, men det betyder snarare att stickorna är missvisande, och du är inte den första som har liknande problem tyvärr.

Det ska kunna rubba cykeln lite grann, men isf skulle det snarare skjuta på ägglossningen och inte ge falskt positivt så att säga, eftersom det då handlar om en hormonpåverkan.

Men börja tempa om du tycker att CB är dyra! För det är de. Men en termometer är rätt billig i jämförelse :) Och så har du stickorna, och då kommer du lätt kunna se att det borde vara på gång men du ser också iom tempningen om du får falskt positivt på stickorna och att du faktiskt redan haft äl.
Svar på tråden Positivt ÄL-test 6 dagar