Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

18 mån mellan syskon

Om ni tänker låta en 1-åring gå på förskola trots att ni är hemma så kanske det är bättre att vänta till ni orkar ta hand om två barn samtidigt. En ettåring sätter man på förskolan för att man måste jobba eller studera. Allt annat är ju vansinne. Har själv satt alla mina fem barn på förskola vid den åldern pga att vi varit tvungna att återgå till arbete. Aldrig i livet att vi hade lämnat bort dom om vi ändå varit hemma med syskon.

• Anonym (L)
    Anonym (T) skrev 2021-10-02 21:20:49 följande:

Vi har tvillingar så vi har äkta varan. Funkar hur bra som helst, men man har ju mer att göra än om man bara fått ett barn. Jag är själv så kallad pseudotvilling och har haft jättebra relation med min bror. Den som tror att pseudotvillingar är så himla otroligt och jobbigt har ingen aning om hur det är att ha riktiga tvillingar.

Så du förstår inte att det kan vara tuffare att ha en bebis och en 1,5-åring än två barn med exakt samma behov? Ok..
  • Anonym (L)
    Anonym (T) skrev 2021-10-02 21:35:18 följande:

Har du tvillingar?

Nej jag har trillingar.

Lägg bara ner. Självklart kan det vara jobbigare att ha barn med nästan samma behov än med samma. Beror såklart på barnen också. Mina trillingar var betydligt lättare att ta hand om som små än mina två första där det skiljde två år.
Svar på tråden 18 mån mellan syskon