Ruvare oktober 2021
Halloj. Låter som ni alla hunnit ruva en hel del i oktober resan. Själv fick jag tillbaka ett 3 dagars idag och har dessa härliga dagar av väntan framför mig.
Någon annan som är i början av ruvningen?
Halloj. Låter som ni alla hunnit ruva en hel del i oktober resan. Själv fick jag tillbaka ett 3 dagars idag och har dessa härliga dagar av väntan framför mig.
Någon annan som är i början av ruvningen?
Hej, ny i just den här tråden. Jag har också haft återföring idag, av en blasto, så en fem dagars. Lång väntan framför oss nu. Gick din återföring bra?
En till med återföring idag! Första försöket och allt känns så spännande.
Här en till ny ruvare, första IVFn/återföringen. Fick precis tillbaks en 5dagars. Fick en till frysen och några odlas till imorgon. Känns hoppfullt och alldeles pirrigt i magen! Nu ska man bara sansa sig så att inte besvikelsen blir för stor om det misslyckas. Håller tummarna för alla fellow ruvare där ute!
Haha, ja det låter ju onekligen annorlunda. Kul att du kunde vara lite delaktig i processen;) det gick bra för mig, de var så snälla och omtänksamma. Min partner gick inte vara med, men det skickade med ultraljudsbild och kort på embryot :) när jag kom ut i väntrummet satt han där med en stoooor fin blombukett och vänta på oss <3
Fick du ett testdatum? De sa inget till mig, men jag tänker att jag kanske testar nästa helg.
Ja det kan ju faktiskt vara första bilden på ens bebis. En fördel med IVF är ju att man får se den så tidigt, om man ska leta något positivt med den här resan :)
Får man fråga hur många återföringar du har gjort? Är det din första IVF? Hoppas du kan hålla dig från att testa för tidigt!
Vad hemskt med så många missfall, hoppas verkligen donation gör susen! Så du brukar se positivt på rd10 med blastis? Jag testade redan rd 6 med blastis, toknegativt. Men då kanske jag kan hoppas lite till...
Spamma på! :)
1. Jag förstår inte riktigt heller hur folk kan jobba som vanligt. Den senaste veckan har varit en mardröm för mig på kontoret. Att försöka vara lika social och glad som vanligt när man går runt och bara vill gråta är lättare sagt än gjort. Jag var faktiskt tvungen att sjukanmäla mig idag, för gråten sitter i halsen och jag är rädd för att jag kommer bryta ihop om jag åker till kontoret. Kan inte heller koncentrera mig på mina arbetsuppgifter, utan sitter hela tiden och googlar symtom och läser artiklar om graviditet.
2. Har tyvärr inte något svar till dig där, då jag endast köpt ett 2-pack.
Blödandet fortsätter. Rätt mycket brunt i trosskyddet imorse och när jag torkade mig fanns det även lite färskt blod. Men graviditetstestet jag tog igår kväll var det starkaste positiva hittills. Jag har ingen aning om hur det står till egentligen. Har haft molande värk i magen och huvudvärk. Brösten ömmar som aldrig förr.
Jag lider sedan länge av ångest, och detta hjälper verkligen inte, haha.
Tjuvtestade igen imorse då jag tyckef jag känt lite symptom, rd8 med blastis, och fick denna svaga svaga skymtning till streck!! Så svagt så det kanske inte syns på bilden. Kan ju vara ett spökstreck, men nu lever hoppet iaf! Alla andra gravtest jagg tagit sen jag började försöka i juni har varit tvärblanka, så jag brukar inte inbilla mig streck som inte finns där.
Jahapp, idag kom det ut en ganska stor klump av blod när jag skulle kissa på morgonen. Verkar ju inte speciellt positivt. Har ju blött av och till nu i en vecka ungefär och bara fått starkare och starkare test, men har aldrig haft en klump innan. Stack in fingret för att känna efter och det är rätt mycket blod nu - mer än tidigare och rödbrunt dessutom. Alltså fy vad jag är trött på det här. Officiell testdag idag och det är positivt som innan, men jag har på känn att klumpen är början på missfall. Har inte ont alls men har hört att vissa inte får det.
Ja det är verkligen jobbigt. Jag försöker hålla hoppet uppe så gott jag kan, men när man börjar blöda mer helt plötsligt och det kommer en klump av koagulerat blod, då är det svårt! Jag läste ditt tidigare inlägg och hoppas så innerligt att det inte är kört för den här gången.
Pratade med en barnmorska från kliniken för en halvtimme sedan och hon har bokat in ett ultraljud på tisdag, men har förberedd mig på att det kan vara för tidigt för att kunna se något. Hon sa att klumpen kan ha varit en samling av blod som blivit över natten och behöver inte betyda mer än så, men hon förstod också att jag är väldigt orolig.
Det är som sagt bara att vänta och se, men det är verkligen otroligt jobbigt att ständigt gå runt och vara osäker. Om jag inte blödde hela tiden så hade det varit betydligt lättare att avvakta och inte tänka så mycket på det.
Tack för tipset om att be om HCG prover. Det låter som en bra idé. Är det något man kan testa själv hemma menar du? Jag skulle känna mig betydligt lugnare om jag kunde se att det inte minskar.
Kliniken har varit jättetrevliga. Det enda jag stört mig lite på är att varje gång jag pratat med dem så säger de att blödningen kan bero på Lutinus och jag får tala om för dem varje gång att jag inte använt Lutinus eftersom det är FET. Så lite bättre på att läsa journalen skulle de kunna vara!
Oj, 6-7 cm låter stort. Jag skulle gissa på att klumpen jag fick ut var ca 2-3 cm kanske.
Grattis till plussen ni som plussat!
Joinar er! Satte in 2 st tvådagars den 15/10 och är idag på ruvardag 10, höll på att bli helt crazy på denna långsamma väntan?
Andra ivf försöket. På första plocket fick jag bara ut 3 ägg, ett sattes in (som inte tog sig) och resterande klarade sig inte till frysen.
Detta försök fick jag ut 9 ägg, 2 st sattes in, och 2 klarade sig till frysen.
Kan jag lita på testet? Vågar man glädja sig?
Halloj allihopa.
Här är man på ruvardag 9 med tredagars. Tiden sniglar fram. Fått svaga utslag på clearblue Early men litar inte alls på den, då de dyker upp blåa sträck efter 10 minuter och alltså egentligen inte räknas. Mensen ska komma på lördag.
Jag använder för första gången cyclogest. Nån som har haft det och vill berätta vilka symtom de hade?
Vid tidigare ruvningar då jag plussat har jag snabbt kunna märka av om molvärken finns sent på kvällen innan jag tagit nästa vagitorium så kan jag lita på att det är min kropp -mer eller mindre. Nu känns det i livmodern från och till hela tiden vilket gör mig hoppfull men samtidigt osäker eftersom jag inte upplevt biverkningar av cyclogest förut. Bläää, trodde att man skulle bli mer van eftersom det här är min trettonde ruvning, men nej då.
Känner att jag gett upp hoppet för den här första ruvningen. R7 började mörkbruna flytningar komma, har ofta så innan mens. Idag har jag R11 och det fortsätter på samma sätt. Mensen är beräknad till söndag så den kommer nog då om inte tidigare. Vi fick 4 till frysen så lägger mitt hopp till att det blir återföring för någon av dessa i november.
Precis samma situation, R11 med en tredagars. Jag vet inte om vi kommer behöva vänta en månad, är det ofta så? Kanske får ställa in mig på januari för att inte bli besviken. Har du testdag samma som jag, 3/11? Vi får kämpa på! KramNej, jag har inte testat ännu. Har testdag först på onsdag nästa vecka 3/11, då måste jag nog testa för att meddela kliniken. Tack för att du väcker lite hopp trots allt
Hur går det för dig Kallamakka? Helt oförändrat här. Varken mens eller slut på flytningar.