• Quarizzzz

Företag som pratar runt om fakturor

Får företag prata runt om mina obetalda fakturor? Alltså att företag 1 har gått och berättat för företag 2 att jag till exempel har en obetald faktura hos dom?

• Svar på tråden Företag som pratar runt om fakturor
  • Quarizzzz

Företag 1 har gått runt och berättat för bland annat företag 2 att jag inte betalat en faktura hos företag 1.

Så företag 2 kontaktar mig och berättar detta och börjar gå på mig om att jag inte betalat företag 1s faktura och att jag kommer bli svartlistad.

Undrar om dom får prata runt på detta sättet? Jag anser att mina fakturor hos ett företag är privata och det företaget har ingen som helst rättighet att berätta för andra om mina fakturor eller ekonomiska problem.

Vet tyvärr inte hur mer specifik jag kan vara då jag vill att allt ska va anonymt just nu.

• Mortiscia80

Det finns nog ingen sekretess på det sättet men företag 2 gör ju helt fel som ställer sådana krav på dig. Betala skulden till företag 1 så snart du kan och ha aldrig mer med någon av dem att göra.

• ComeHither
    Quarizzzz skrev 2021-10-02 10:32:02 följande:

Företag 1 har gått runt och berättat för bland annat företag 2 att jag inte betalat en faktura hos företag 1.

Så företag 2 kontaktar mig och berättar detta och börjar gå på mig om att jag inte betalat företag 1s faktura och att jag kommer bli svartlistad.

Undrar om dom får prata runt på detta sättet? Jag anser att mina fakturor hos ett företag är privata och det företaget har ingen som helst rättighet att berätta för andra om mina fakturor eller ekonomiska problem.

Vet tyvärr inte hur mer specifik jag kan vara då jag vill att allt ska va anonymt just nu.

Företaget kan överlåta sin fordran till det andra företaget och låta dem driva in skulden du har. Dina skulder är inte privata i den mening att de kan överlåtas till andra företag som sedan driver in din skuld. Betala din fakturor i tid så slipper du snacket.
Svar på tråden Företag som pratar runt om fakturor