• Anonym (Å)

Varför ljuger män?

Som rubriken lyder - varför ljuger män?

Alla jag dejtat/haft ett förhållande med har ljugit och både mindre och större saker. Mannen jag dejtar nu ljuger om samma sak om och om igen, och fast jag kommit på honon flera gånger så vänder han det som att det är jag som misstolkat hans tidigare svar, fast dom varit solklara. Han får mig att tveka på mig själv, och så fort jag konfronterar honom så är det så synd om honom osv.

Är det såhär det är att dejta män? Ska man alltid behöva känna sig dum och känslig som vill ha ärlighet i ett förhållande?

• Svar på tråden Varför ljuger män?
  • Anonym (Man)

Både män och kvinnor ljuger ibland och det kan bero på olika saker. Men på ett eller annat sätt har det att göra med att sanningen skulle leda till oönskade konsekvenser. Om alla alltid var ärliga så skulle det inte minst leda till att vi sårade varandra onödigt mycket.

• Anonym (ppp)
    Anonym (Å) skrev 2021-10-02 14:00:58 följande:

Som rubriken lyder - varför ljuger män?

Alla jag dejtat/haft ett förhållande med har ljugit och både mindre och större saker. Mannen jag dejtar nu ljuger om samma sak om och om igen, och fast jag kommit på honon flera gånger så vänder han det som att det är jag som misstolkat hans tidigare svar, fast dom varit solklara. Han får mig att tveka på mig själv, och så fort jag konfronterar honom så är det så synd om honom osv.

Är det såhär det är att dejta män? Ska man alltid behöva känna sig dum och känslig som vill ha ärlighet i ett förhållande?

du måste haft mycket otur. 
  • Anonym (Nja)

Kan du ge nåt exempel på såna där lögner? Det kan ju ibland vara så att det är en ren lögn, av nån orsak, eller så kanske han minns fel eller så är det ett missförstånd från din sida. Svårt att veta utan nån som helst info.

• Anonym (Å)
    Anonym (Nja) skrev 2021-10-02 14:28:36 följande:

Kan du ge nåt exempel på såna där lögner? Det kan ju ibland vara så att det är en ren lögn, av nån orsak, eller så kanske han minns fel eller så är det ett missförstånd från din sida. Svårt att veta utan nån som helst info.

Tex om man haft en konversation om att bara dejta varandra exklusivt och ta bort diverse dejtingappar - men han tar aldrig bort dom och swipear på Tinder ändå. Kommer på honom men han förnekar, säger att han inte är aktiv där, men matchar med nya varje dag.
  • Anonym (Å)
    Anonym (Clocka) skrev 2021-10-02 14:31:24 följande:

Det är för att du dejtar middle-average män eller low-average män. Man får vad man förtjänar antar jag. Du går inte runt med en äkta klocka som kostar 4,4 miljoner? Man vill ju hitta sin respektive

Mao förtjänar jag bara män som ljuger? Känns otroligt bra.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Å) skrev 2021-10-02 14:35:49 följande:
    Mao förtjänar jag bara män som ljuger? Känns otroligt bra.
    Lyssna inte på bråksjuka människor, de mår sämst själv.
    Anonym (Å) skrev 2021-10-02 14:34:00 följande:
    Tex om man haft en konversation om att bara dejta varandra exklusivt och ta bort diverse dejtingappar - men han tar aldrig bort dom och swipear på Tinder ändå. Kommer på honom men han förnekar, säger att han inte är aktiv där, men matchar med nya varje dag.
    Solklar lögn. Om han förnekar det så är det egentligen bara en sak att göra, se dig om efter en bättre kille. Och börja inte dejta exklusivt för snabbt, låt det gå några månader först så du ser vad det är för slags person du har att göra med.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Å) skrev 2021-10-02 14:34:00 följande:
    Om mannen som du dejtar även dejtar andra eller inte är väldigt viktigt för om du kan förtroende för honom. Om han ljuger om det så kan du överhuvudtaget inte lita på honom i några sammanhang. Då förstår jag att det känns hopplöst. Därav trådstarten.

Det märks att du har känt dig sviken flera gånger utifrån det du skriver och därför har svårt att lita på män. Att då få höra att du har haft otur och att du ska fortsätta försöka är kanske inte så uppmuntrande. Men det finns faktiskt ärliga män också.
  • Anonym (Fiskdamm)

Det är skillnad på lögn och lögn. De där små vita lögnerna tar vi alla till ibland. Man träffar en gammal bekant på stan, hälsar och personen frågar "Hur mår du?". Man svarar självklart "bra" även om man så skulle må aptrist på alla sätt och vis. De stora lögnerna kommer definitivt inte alla med. De som gör det vill komma undan med nåt, framstå i bättre dager, tror att sanningen skulle få fel konsekvens för dom. Notoriska lögnare ljuger av bara farten. De behöver inte ens tänka efter. Men de är också lätta att känna igen. Allt som låter för bra för att vara sant är mest troligt en lögn.

Om alla män du mött ljugit har du letat bland fel sorts män. Kanske du utstrålar naivitet eller lite desperation och då nappar såna lätt. Men det finns ärliga män! Du får ställa högre krav helt enkelt. Och avslöjas en man med en lögn du absolut inte kan leva med så good bye då. Då finns det nån bättre att hitta.

• Anonym (E)

Män vill ligga och kan gå så långt som att låtsas ha känslor för någon för att komma till skott, sedan när de fått vad de vill ha ghostar de en. Många män verkar ha psykopatiska drag som kan manipulera kvinnor så bra att man tror att de har äkta känslor.

Vet en man som dejtade en väninna till mig och när de var på dejt frågade han efter en annan kvinnas nummer.

Vet en annan man som ljög och påstod att hans kusin råkat ut för en motorcykelolycka och låg på sjukhus för att han inte ville träffa min väninna (inte samma väninna) utan skulle träffa en annan kvinna.

Helt sjuka saker att ljuga om.

• Enco
    Anonym (E) skrev 2021-10-02 20:49:09 följande:

Män vill ligga och kan gå så långt som att låtsas ha känslor för någon för att komma till skott, sedan när de fått vad de vill ha ghostar de en. Många män verkar ha psykopatiska drag som kan manipulera kvinnor så bra att man tror att de har äkta känslor.

Vet en man som dejtade en väninna till mig och när de var på dejt frågade han efter en annan kvinnas nummer.

Vet en annan man som ljög och påstod att hans kusin råkat ut för en motorcykelolycka och låg på sjukhus för att han inte ville träffa min väninna (inte samma väninna) utan skulle träffa en annan kvinna.

Helt sjuka saker att ljuga om.

Kan bekräfta detta. Jag träffade en sexig tjej en gång som sa att hon var kär i mig, men som jag inte hade känslor för. Jag låtsades ha känslor för henne, annars hade jag inte kunnat få det sex som jag fick.
Svar på tråden Varför ljuger män?