• Anonym (Å)

Varför ljuger män?

Som rubriken lyder - varför ljuger män?

Alla jag dejtat/haft ett förhållande med har ljugit och både mindre och större saker. Mannen jag dejtar nu ljuger om samma sak om och om igen, och fast jag kommit på honon flera gånger så vänder han det som att det är jag som misstolkat hans tidigare svar, fast dom varit solklara. Han får mig att tveka på mig själv, och så fort jag konfronterar honom så är det så synd om honom osv.

Är det såhär det är att dejta män? Ska man alltid behöva känna sig dum och känslig som vill ha ärlighet i ett förhållande?

• Svar på tråden Varför ljuger män?
  • Anonym (Å)
    Anonym (Nja) skrev 2021-10-02 14:28:36 följande:

Kan du ge nåt exempel på såna där lögner? Det kan ju ibland vara så att det är en ren lögn, av nån orsak, eller så kanske han minns fel eller så är det ett missförstånd från din sida. Svårt att veta utan nån som helst info.

Tex om man haft en konversation om att bara dejta varandra exklusivt och ta bort diverse dejtingappar - men han tar aldrig bort dom och swipear på Tinder ändå. Kommer på honom men han förnekar, säger att han inte är aktiv där, men matchar med nya varje dag.
  • Anonym (Å)
    Anonym (Clocka) skrev 2021-10-02 14:31:24 följande:

Det är för att du dejtar middle-average män eller low-average män. Man får vad man förtjänar antar jag. Du går inte runt med en äkta klocka som kostar 4,4 miljoner? Man vill ju hitta sin respektive

Mao förtjänar jag bara män som ljuger? Känns otroligt bra.
Svar på tråden Varför ljuger män?