• blåbärskungen

Mailväxling om skilsmässa och livet

Jag är mitt uppe i en skilsmässa och skulle gärna vilja mailväxla privat med andra som är i eller har varit i samma situation, eller har andra erfarenheter av relevans i sammanhanget.

Förmodar att det finns nån DM-funktion här på forumet som kan nyttjas.

Jag är pappa till 2 fantastiska tonårsbarn i nordöstra sthlm. De har en fantastisk mamma också (ej ironi). Det är bara så att vi inte passar att leva tillsammans och det har vi båda insett väldigt länge. Så det har bara handlat om när (inte om) någon av oss skulle rycka plåstret och nu har de alltså skett för inte så länge sedan.
  • Svar på tråden Mailväxling om skilsmässa och livet
  • Anonym (Louise)

Haha, du vill bara knulla. 

• Anonym (Vänster är ett skällsord)
    Anonym (Louise) skrev 2021-10-02 18:24:23 följande:

Nyseparerade kvinnor behöver oftast lite bekräftelse och "ego-boost", något som gör dem mycket mottagliga för smicker och gör dem lättfällda överlag.

Ingen varken dum, eller för den delen unik, idé av TS att sikta in sig på den marknaden för att komma ur sitt hål....
  • blåbärskungen
    Anonym (Louise) skrev 2021-10-02 18:24:23 följande:

finns andra sajter/appar för sånt

har jag hört
  • blåbärskungen
    Angående spekulationerna här så kan jag väl säga att jag har sedan en tid tillbaka en sådan mail/mess-växling med en person jag kommit i kontakt med på annat håll.

Ja det är en person av motsatt kön.
    Ja hon är nyseparerad.
    Ja vi har setts IRL.
    Ja jag har sovit över hos henne.
    Nej vi har inte k****at och det ligger inte i pipeline att så ska ske.

Vi fortsätter korrespondensen oförminskat även efter den där övernattningen för ett antal veckor sedan som alltså inte resulterade i något boom boom och det skulle vi såklart inte göra om det inte vore givande för båda parter. Har varit och är fortsatt ett bra stöd. Jag rekommenderar alla som genomgår skilsmässa att skaffa någon sådan kontakt särskilt om ni inte tycker att ni får relevant stöttning av er ordinarie bekantskapskrets för att de inte har samma erfarenhet.

En grej jag stör mej på hos de som inte själva genomgått skilsmässa är att alla säger ?ååå va synd? eller ?ååå va tråkigt?. Vafan ska man svara på det?? Skilsmässa kan ju vara en befrielse också. Jag fattar att de personerna vill visa empati men då skulle man kunna säga ?ååå va jobbigt? för då har man visat minst lika mycket empati och man är garanterat inte fel ute för jag tror knappast att någon som genomgår detta inte tycker att det är jobbigt.

Jag fattar såklart att vissa som kollar på denna tråd kommer att mena att jag bara är ute efter att byta den sex-fria relationen mot en sex-dito och det kan jag inte hindra er från att anse så om nån vill göra sej lustigt över det så bjussar jag på det.
Svar på tråden Mailväxling om skilsmässa och livet