Soc - drogpositiv
Kan soc anse att man inte har ett missbruksproblem samt är en lämplig förälder fast man lämnat 3 positiva drogtester på mindre än ett år?
Kan soc anse att man inte har ett missbruksproblem samt är en lämplig förälder fast man lämnat 3 positiva drogtester på mindre än ett år?
Nej, det har jag svårt att tro.
vi kommer att betrakta det som att det finns en missbruksproblematik. Hur lämplig/olämplig man är eller vilka åtgärder som är nödvändiga eller ej beror dock på omständigheterna och massa olika faktorer. Drogtesterna är bara en del av pusslet.
Pappan till mitt barn hävdar att soc har sagt detta och att han snart kommer ha sina andra barn varannan vecka igen.
Osannolikt att Soc bedömer någon som lämnat 3 positiva prov på mindre än 1 år som lämplig förälder.
Men det som enskild parameter kan inte ge ett rättvisande svar, många fler parametrar som spelar in i helhetsbedömningen kan jag tänka?
Vårdnadstvist mot ett ex som pundar?
Osannolikt att Soc bedömer någon som lämnat 3 positiva prov på mindre än 1 år som lämplig förälder.
Men det som enskild parameter kan inte ge ett rättvisande svar, många fler parametrar som spelar in i helhetsbedömningen kan jag tänka?
Vårdnadstvist mot ett ex som pundar?
Sitt lugnt i båten. Alla fattar att han ljuger.