• Anonym (TS)

Soc - drogpositiv

Kan soc anse att man inte har ett missbruksproblem samt är en lämplig förälder fast man lämnat 3 positiva drogtester på mindre än ett år?

• Svar på tråden Soc - drogpositiv
  • Anonym (22)

Nej, det har jag svårt att tro.

• Anonym (Soc.)

vi kommer att betrakta det som att det finns en missbruksproblematik. Hur lämplig/olämplig man är eller vilka åtgärder som är nödvändiga eller ej beror dock på omständigheterna och massa olika faktorer. Drogtesterna är bara en del av pusslet.

• Anonym (???)
    Anonym (TS) skrev 2021-10-02 19:47:53 följande:

Kan soc anse att man inte har ett missbruksproblem samt är en lämplig förälder fast man lämnat 3 positiva drogtester på mindre än ett år?

Hur har man inte ett missbruksproblem om man lämnar flera positiva prov, menar du? 
  • Anonym (TS)

Pappan till mitt barn hävdar att soc har sagt detta och att han snart kommer ha sina andra barn varannan vecka igen.

• Anonym (Vänster är ett skällsord)

Osannolikt att Soc bedömer någon som lämnat 3 positiva prov på mindre än 1 år som lämplig förälder.
    Men det som enskild parameter kan inte ge ett rättvisande svar, många fler parametrar som spelar in i helhetsbedömningen kan jag tänka?

Vårdnadstvist mot ett ex som pundar?

• Anonym (TS)
    Anonym (Vänster är ett skällsord) skrev 2021-10-02 19:55:59 följande:

Osannolikt att Soc bedömer någon som lämnat 3 positiva prov på mindre än 1 år som lämplig förälder.

Men det som enskild parameter kan inte ge ett rättvisande svar, många fler parametrar som spelar in i helhetsbedömningen kan jag tänka?

Vårdnadstvist mot ett ex som pundar?

Japp helt rätt. Han hävdar idag dock att han tagit droger tre gånger i sitt 35 åriga liv...

Stackarn. Han körde två av de gångerna bil så blev av med körkortet och fick olovlig + grov olovlig körning också. Bara tre gånger... stackarn..
  • Anonym (Soc.)

Sitt lugnt i båten. Alla fattar att han ljuger.

Svar på tråden Soc - drogpositiv