• neaaaak

    Snälla hjälp med tips på en "billigare" vagn

    Hej. Ja behöver hjälp i barnvagnsjungeln.

    Vi bestämde för 3 år sen att det skulle bli stopp i bebisverkstan och sållde av allt från barnen.

    Nu sitter jag här gravid i v.30 och börjar få panik över att jag inte hittat någon vagn än. Vi har alltid kört Emmaljunga,cresent eller britax. Men den här gången känner jag att det egentligen är helt onödigt i dessa prisklasser, då vi praktiskt taget nästan aldrig använder vagn. Men ibland händer det så, vagnen måste uppfylla några krav, det mest ultimata vore om det gick att köpa som barnvagnspaket med babyskydd osv så att det går att bara haka på vagnen.

    - Vi bor på landet så måste fixa skogsvägar och mycket snö.

    - Inga små framhjul

    -Det måste gå att vända på sitt delen

    - Får jätte gärna ha inbyggt myggskydd.

    Har ni några tips till mig som inte ligger i 10000 prisklassen ? :)

  • Svar på tråden Snälla hjälp med tips på en "billigare" vagn
  • annabellelee

    Vi hade en Britax, som visserligen har lite mindre framhjul, men som jag kört med på alla typer av vägar. Man kan låsa framhjulen rakt fram eller låta dem vara mer rörliga, vilket ökar flexibiliteten.

    Annars är väl bästa tipset att köpa second hand. Då får du ju en bra vagn till lägre pris.

  • Kaol81

    Kika på easywalker?! Vi är supernöjda med vår mosey Plus. Inte inbyggt myggnät dock. Vi köpte ny för typ 3000 ligg och sitt del osv. Köpte till adapter till babyskydd på amazon sen.

  • Kaol81

    Kika på easywalker?! Vi är supernöjda med vår mosey Plus. Inte inbyggt myggnät dock. Vi köpte ny för typ 3000 ligg och sitt del osv. Köpte till adapter till babyskydd på amazon sen.

  • MsFry

    En begagnad Kronan! Kolla om du hittar en med tillhörande terräng-hjul (de är STORA). De har dock inte inbyggt insektsnät men det finns som tillbehör.

    Även om du inte hittar en med medföljande terränghjul så borde den funka på era krav. Jag hade en vanlig med roterande framhjul och den tog sig fram även i värsta snöstormen och på skogsvägar. Bästa vagnen jag någonsin haft. Köpte sedan en Britax, den var ju bra på sitt sätt men absolut inte jämförbar när det gäller framkomlighet.

Svar på tråden Snälla hjälp med tips på en "billigare" vagn