• Anonym (Giveup)

Upptäckt online otrohet. Vill lämna

Hej, upptäckte slutet på juni att min make flörtat online med flera kvinnor via messenger och instagram sen vintern.

Jag har gett 10 år av mitt liv åt det här skitäktenskapet. Vi har tre barn. Jag har spenderat ,tid, pengar och känslor genom att offra mitt liv i sv, karriär för att vi skulle flytta till vårt hemland och uppfostra våra barn på en trygg plats där de inte känner sig utanför.

Nu har jag tappat känslorna och respekten för honom. En av kvinnorna har han chattat och bett henne komma till hans jobb där han jobbar ensam. Så det var alltså ingen främling han chattade med.

Hna har bett om ursäkt, gråtit och bönat o bett. Men det spelar det ingen roll för mig.

Nu väntar jag på att sälja mark o få ett kapital. Därefter i mars ordna o fixa tillbaka mitt jobb och bostad (har lång bostadskö som tur) i sv samt fixa med förskola o skola åt ungarna.

Min fråga är kommer jag klara det? Förstör jag barnens liv? De älskar

Jag hr ångest

• Svar på tråden Upptäckt online otrohet. Vill lämna
  • Anonym (Giveup)

*Barnen älskar sin pappa.

* Jag har ångest och tänker konstant på att jag förstör mina barns liv och kommer orsaka psykisk ohälsa för dem.

Skulle jag skriva..

Tack för svar

• Anonym (K)

Ja du klarar det!! Och nej, du förstör inte barnens liv. Om du skulle stanna så skulle du däremot förstöra deras liv.

• Friger
    Anonym (K) skrev 2021-10-03 14:18:07 följande:

Ja du klarar det!! Och nej, du förstör inte barnens liv. Om du skulle stanna så skulle du däremot förstöra deras liv.

Hur vet du att barnens liv förstörs av att hon stannar?

Ganska tvärsäkert påstående. Vad baserar du det på?
  • Anonym (K)
    Friger skrev 2021-10-03 14:21:59 följande:
    Hur vet du att barnens liv förstörs av att hon stannar?

Ganska tvärsäkert påstående. Vad baserar du det på?
    Basal psykologi över hur människor fungerar.
  • Friger
    Anonym (K) skrev 2021-10-03 14:28:03 följande:
    Basal psykologi över hur människor fungerar.
    Du vet ju inget alls om hur dom har det nu. Eller hur dom skulle få det. Vilka förutsättningar dom har.

Om vi antar att det är tre barns hela liv vi pratar om...

Jag tycker att det var ett ogenomtänkt råd.
  • Anonym (Giveup)

Tack anonym K.

Jag vill inte att mina barn ska växa upp och tro att det är ok med otrohet i ett äktenskap.

I övrigt är min man omtänksam, hjälpsam och kärleksfull mot mig och barnen. Han hjälper med allt här hemma.

Ibland är han dräglig och fixar inte det som sklal fixas.

Här i hemlandet bor vi i stort hus, har natur nära oss och släkt o vänner. Det är soligt nästan året om förutpm några dagars regn på vintern. All mat är färsk och tillgänglig. Detta gör att jag är orolig över att skifta till sv igen för barnens del.

Den stora vet om och har hört våra b

• Anonym (K)
    Friger skrev 2021-10-03 14:34:55 följande:
    Du vet ju inget alls om hur dom har det nu. Eller hur dom skulle få det. Vilka förutsättningar dom har.

Om vi antar att det är tre barns hela liv vi pratar om...

Jag tycker att det var ett ogenomtänkt råd.
    Det behöver man inte veta heller. Även om man utgår från best case scenario så blir det bättre om ts lämnar sin man, både på kort och lång sikt.
  • Anonym (K)
    Anonym (Giveup) skrev 2021-10-03 14:51:28 följande:

Tack anonym K.

Jag vill inte att mina barn ska växa upp och tro att det är ok med otrohet i ett äktenskap.

I övrigt är min man omtänksam, hjälpsam och kärleksfull mot mig och barnen. Han hjälper med allt här hemma.

Ibland är han dräglig och fixar inte det som sklal fixas.

Här i hemlandet bor vi i stort hus, har natur nära oss och släkt o vänner. Det är soligt nästan året om förutpm några dagars regn på vintern. All mat är färsk och tillgänglig. Detta gör att jag är orolig över att skifta till sv igen för barnens del.

Den stora vet om och har hört våra b

Kommer du verkligen kunna flytta tillbaka till Sverige då? Har du laglig grund att ta med dig barnen eller tror du pappan kommer gå med på det ändå? Vet ju bara hur det funkar här.

Förstår iaf verkligen din inställning, det här är något som annars skulle förstöra ert hemliv väldigt lång tid framöver.
  • Anonym (Me)

Kan förstå att det är komplicerad situation. Men det beror på om det var en engångshändelse eller att han återkommande har trillat dit.

Att bara flytta tillbaka som ensamstående och ha hela ansvaret själv med ett heltidsjobb är ju inte heller enkelt, sen ny skola, miljö, bostad och för långt avstånd och längtan efter pappa.

Där ni bor verkat ju idylliskt. Men du får avväga fördelar nackdelar , och om du ska gå vidare så måste din man helt ändra sig och du ha förlåtit.

• blåbärskungen

Jag är väldigt glad att jag aldrig varit otrogen eller ens testat att ragga som gift. Jag känner mej också 99% säker på att min fru (blivande exfru) inte har varit otrogen.

Tyvärr har jag inga konkreta råd till TS pga att din situation är så radikalt annorlunda än min. Hoppas att det blir något bra av detta i slutändan och att processen dit inte knäcker dej/er.

Svar på tråden Upptäckt online otrohet. Vill lämna