Ångrar min abort
Hej TS!
Jag har också varit där. Blev gravid och min man (då sambo som jag hyfsat nyligt flyttat ihop med) ville att jag skulle göra abort. Jag förstod ju praktiskt att det var bäst så, och jag gjorde abort. Efteråt kändes det som att jag föll in i ett mörker. Ångrade mig direkt aborten var över. Drömde mardrömar om ett litet, litet spädbarn som frågade mig varför jag inte ville ha denne.
Usch det var en helt fruktansvärd period i livet! Jag kan fortfarande, många år och fyra barn senare, känna sorg över aborten.
Vi bestämde där i mitt mörker att vi skulle försöka oss på att aktivt skaffa barn när vi bott ihop i 1 år. Och det gjorde vi sedan också, och jag blev gravid nästan direkt vi började försöka. Nej, det tog inte helt bort smärtan och ångern över aborten jag gjort, men det blev mycket bättre!
Efter aborten sa jag också att jag ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG igen kommer göra en abort. Vårt fjärde barn var inte planerad, men vi båda var 100 % med på att det skulle bli barn och inget annat om jag råkade bli gravid.
Det som också hjälpt och hjälper mig är, klyschigt nog, att tiden läker alla sår. Det kommer vara jobbigt ett tag, men det BLIR bättre!