• Sötpöl

BIM November 2021

Hej alla fina!

Hoppar in i den här tråden jag med! Tog ur min hormonspiral häromdagen. Hade precis börjat få lite blödning så jag tror och hoppas att det är mensen som drog igång ordentligt dagen efter jag tog ur den. Blöder som en stucken gris iaf ????

Någon fler som tagit ur spiral? Första försöket efter spiral så har ingen aning om allt är som det ska direkt efter. Har fyllt i appen och borde ha ÄL nästa helg om allt stämmer. Har köpt ÄL stickor så vi får väll se ??

1/11 DomkallarmigS (andra försöket efter MA, första barnet)

3/11 Tussilago86 (andra försöket, tredje barnet)

3/11 Beckizen (fjärde försöket, första barnet)

4/11 börjar (sjätte försöket, tredje barnet)

5/11 Sjöhund (sjuttielfte försöket, första barnet)

5/11 Lillis85( andra försöket(efter MA), femte barnet )

5/11 Bella89 (andra försöket, tredje barnet efter 2 MA i rad)

5/11 Elin1991 (andra försöket, andra barnet)

5/11 FluffigaMoln (har tappat räkningen,första barnet)

6/11 enligt app. MommyA (tredje försöket efter MF, tredje barnet)

8/11 LJM91 (tredje försöket, första barnet)

8/11 Sötpöl (Första försöket, tredje barnet)

12/11 Ollebollen (andra försöket, första barnet)

• Sötpöl

ÄNTLIGEN är ÄL på gång! Hoppas jag! Översta är från igår kväll och nedre från idag. CD 18 idag. Första försöket efter jag tog ur min spiral. Hoppas på positivt ÄL test imorgon, skulle kännas så skönt att veta att kroppen är igång igen!

• Sötpöl
    Anonym (Hoppasnu) skrev 2021-10-28 19:26:36 följande:

Nej kan det vända så fort?!? Har liksom bara fått helt osynliga och sådana som på din översta och tänkt att "nee nu skiter jag i det här, får vänta några dagar innan jag testar igen".. Det var kanske dumt :P iaf nu när jag ser hur det blev jättetydligt hos dig från en dag till en annan. Jag får köpa nya test. :)

Haha ja tydligen! Men ikväll skulle jag ta ett nytt test men då var det tveklöst negativt igen.. Fattar ingenting. Är så less på de här nu. Hade hoppats på att det skulle fortsätta öka nu när det ändå blivit så starkt. Men nej :)
  • Sötpöl

Men NUUUU är det definitivt plus!! Haha först ganska starkt streck, sen nästan blankt igen, och sen solklart positivt :p Nu kan jag iaf bekräfta att min kropp är igång igen! Ska bli spännande att se om det tar sig på en gång också :)

• Sötpöl
    DomkallarmigS skrev 2021-10-29 19:13:42 följande:

Härligt :D ligg på nu ;)

De ska vi jävlar i mig göra! ;)
  • Sötpöl
    Fyrklöverns skrev 2021-10-29 19:47:26 följande:

Kul! Vi fick positivt äl-test samma dag! :D

Men va kul! :D Då är det bara för oss att ligga på och sen "bara" vänta i två veckor nu då ;)
  • Sötpöl
    Emmissss skrev 2021-11-02 02:00:10 följande:

Ni som försöker med syskon, hur gamla är era barn sedan tidigare? Vi har en dotter som blir två i januari.

Vi har två döttrar hemma som precis fyllde 3 och 4 :) Det är bara 364 dagar mellan dom så det ska bli SÅ skönt med lite större åldersskillnad den här gången :D
  • Sötpöl

Får ändra datum på BIM från den 8/11 till 14/11 då jag fick väldigt sen ägglossning. SATAN vad dagarna mellan ÄL och BIM går sakta alltså! (:

11 Tussilago86 (andra försöket, tredje barnet)

3/11 Beckizen (fjärde försöket, första barnet)

3/11 Fagelfri (första försöket, andra barnet)

4/11 börjar (sjätte försöket, tredje barnet) PLUSSAT bf 12/7

5/11 Sjöhund (sjuttielfte försöket, första barnet)

5/11 Lillis85( andra försöket(efter MA), femte barnet ) PLUSSAT

5/11 Bella89 (andra försöket, tredje barnet efter 2 MA i rad)

5/11 Elin1991 (andra försöket, andra barnet)

5/11 FluffigaMoln (har tappat räkningen,första barnet)

5/11 JvH (andra försöket, andra barnet)

5/11 QueenS (andra barnet, fjärde försöket, två MF) PLUSSAT

6/11 enligt app. MommyA (tredje försöket efter MF, tredje barnet)

8/11 LJM91 (tredje försöket, första barnet)

10/11 Fyyyyran 36 år ( tredje försöket (första försöket efter tidigt mf), fjärde barnet)

10/11 AllieP 27 år (tredje försöket, första barnet)

11/11 värmlandsjänta (andra barnet, fjärde(?) försöket)

12/11 Ollebollen (andra försöket, första barnet)

13/11 evelinagra1 ( sjunde försöket, första barnet )

13/11 Fyrklöverns (femte försöket, första barnet)

14/11 Sötpöl (första försöket, tredje barnet)

14/11 Längtan ( tredje försöket, andra barnet)

14/11 Ellobi (tredje försöket, andra barnet, 1 MF)

15/11 Kallasims 37år (andra försöket efter MA, andra barnet)

16/11 Bez (fjärde försöket, första barnet)

16/11 LillaGry (fjärde försöket, andra barnet).

17/11 Emmissss (första försöket ef MA, andra barnet)

17/11 RoyalCanin (åttonde försöket, första barnet)

19/11 Tjoo91 (tredje försöket, andra barnet)

19/11 Nótt )fjärde försöket, första barnet)

20/11 Sockerbulle1 (fjärde försöket, första barnet)

20/11 Nathaliextnf (första försöket ef MA, sjunde barnet)

21/11 Sofian81 (tredje försöket, tredje barnet)

24/11 Tefat (fjärde försöket, första barnet)

24/11 Bellan93 (fjärde försöket, andra barnet)

24/11 Isolines (tredje försöket, femte barnet, 2 MF)

25/11 Cattis 123 (Första försöket, femte barnet)

26/11 Sjöhund (sjunde försöket, första barnet)

27/11 Wave Mother (femte försöket efter MA, första barnet)

27/11 Anonym (Nytt Liv) (första försöket, andra barnet)

27/11 Fyran4 (nionde försöket, fjärde barnet)

28/11 luthia (första försöket, andra barnet)

29/11 Fagelfri (andra försöket, andra barnet)

30/11 nomina (38år, första försöket, första barnet)

• Sötpöl
    nomina skrev 2021-11-05 10:05:43 följande:

Jag väntar på äl då vi ska prova första gången, nu är mensen försenad en dag och det känns som en evighet, nu blir allt förskjutet en hel dag till ju haha

Det är skönt att det är så många som förstår frustrationen här, även om mannen också vill hs barn så är han betydligt mer avslappnad än vad jag är..

Haha jaaa eller hur! Då blir det en dag längre väntan, och när man längtar efter något app starkt så känns det som en evighet! Man är värre än ett barn på julafton! :) Även därför som det är dubbla känslor när man väl ska ta ett gravtest. Visar det negativt så vet man att det är en lååååång väntan till nästa test igen.

Beundrar verkligen hur starka alla människor är som har svårt att bli gravida <3 Jag har tack och lov aldrig varit i den situationen men jag kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara månad för månad. Som sagt jag är otålig trots att detta bara är första försöket.

Nä jäklar vilken resa vi gör allihopa! Det är extremt givande att få läsa alla inlägg här varje dag :)
  • Sötpöl

Idag är jag på ÄL+7. Har haft rosa flytningar nu på morgonen. Hoppas såå mycket på att det ska vara en nidblödning! :) Har 8 dagar kvar till BIM och absolut inga PMS symptom som jag alltid brukar ha innan mens.

Åh kan tiden bara gå nu så att man får vetaaaa! :D

• Sötpöl

Va tror ni om det här testet? CB Early. Är på BIM -5 eller -4. Lite oklart då det är första gången vi försöker efter spiraluttag och jag hade visst sen ägglossning. Skitdumt att testa redan nu, ja vet :) men kunde fan inte hålla mig. Haha. Har haft bruna/rosa flytningar i 4 dagar nu men ingen mens som kommer igång...

• Sötpöl

Då var det bekräftat! :) Överlycklig!

Hoppar in i någon gravidtråd ni tänkte jag.

Lycka till allihopa <3
  • Sötpöl
    Anonym (Kallasims) skrev 2021-11-10 19:58:02 följande:

Bim 15-16/11 sååå sjukt sugen på att testa imorgon. Lite tidigt men blev sååå sugen nu då sötpöl plussade :) stort GRATTIS!!

Känner själv lite lätt molvärk bara..

Hade mf i sept, så första försöket nu efter en ?riktigt? mens..

Det har varit lite luddigt med min sena ägglossning, uppskjutna mens osv. Det var första månaden efter spiraluttag och därmed första månaden jag skulle dokumentera min cykel :D Så svårt att veta exakt när ja skulle haft mens. Men har jag 14 dagar mellan ÄL och mens så plussade jag på BIM-5 :)

Det är så himla kul med ett plus, men nu går jag runt och oroar mig konstant för missfall :( Det är verkligen en resa det här alltså <3
  • Sötpöl
    Nótt skrev 2021-11-12 09:23:04 följande:

Ni som har barn sedan innan eller har plussat; upplevde ni symptom? Och hur tidigt?

Jag känner absolut ingenting, inte ens om jag letar.. Är på äl+8 (BIM -6) coh känner mig väldigt icke-gravid... =(

Vill såklart testa, har två st testa tidigt test. Men ska försöka vänta några dagar till!

Hej! Jag plussade i måndags och känner fortfarande inga symptom. Dom kommer först när HCG nivån i kroppen blir lite högre. Så att du inte känner något nu, en vecka innan mens, har absolut ingen betydelse :) Jag har också två barn sen innan och samma sak där. Det va väll kanske kring graviditetsvecka 6-7 som jag började känna av symptomen tror jag :) Lite olika de där för alla förstås. Men oroa dig inte <3
Svar på tråden BIM November 2021