• Fyran4

BIM November 2021

1/1 DomkallarmigS (andra försöket efter MA, första barnet)

1/11 Wave Mother (fjärde försöket efter MA, första barnet)

3/11 Tussilago86 (andra försöket, tredje barnet)

3/11 Beckizen (fjärde försöket, första barnet)

4/11 börjar (sjätte försöket, tredje barnet) PLUSSAT bf 12/7

5/11 Sjöhund (sjuttielfte försöket, första barnet)

5/11 Lillis85( andra försöket(efter MA), femte barnet )

5/11 Bella89 (andra försöket, tredje barnet efter 2 MA i rad)

5/11 Elin1991 (andra försöket, andra barnet)

5/11 FluffigaMoln (har tappat räkningen,första barnet)

5/11 JvH (andra försöket, andra barnet)

5/11 QueenS (andra barnet, fjärde försöket, två MF)

6/11 enligt app. MommyA (tredje försöket efter MF, tredje barnet)

8/11 LJM91 (tredje försöket, första barnet)

8/11 Sötpöl (Första försöket, tredje barnet)

10/11 Fyyyyran 36 år ( tredje försöket (första försöket efter tidigt mf), fjärde barnet)

10/11 AllieP 27 år (tredje försöket, första barnet)

11/11 värmlandsjänta (andra barnet, fjärde(?) försöket)

12/11 Ollebollen (andra försöket, första barnet)

13/11 evelinagra1 ( sjunde försöket, första barnet )

13/11 Fyrklöverns (femte försöket, första barnet)

14/11 Längtan ( tredje försöket, andra barnet)

14/11 Ellobi (tredje försöket, andra barnet, 1 MF)

16/11 Bez (fjärde försöket, första barnet)

16/11 LillaGry (fjärde försöket, andra barnet).

17/11 Emmissss (första försöket ef MA, andra barnet)

17/11 RoyalCanin (åttonde försöket, första barnet)

19/11 Tjoo91 (tredje försöket, andra barnet)

20/11 Sockerbulle1 (fjärde försöket, första barnet)

21/11 Sofian81 (tredje försöket, tredje barnet)

24/11 Tefat (fjärde försöket, första barnet)

24/11 Bellan93 (fjärde försöket, andra barnet)

27/11 Anonym (Nytt Liv) (första försöket, andra barnet)

27/11 Fyran4 (nionde försöket, fjärde barnet)

• Fyran4
    QueenS skrev 2021-10-30 06:27:10 följande:

Plussade nu på morgonen, förmodligen BIM - 5, men inte helt säker på när jag hade ÄL och hade innan mens innan utan MF.

Känner tyvärr inge direkt glädje just nu, har haft två missfall på rad under hösten, så om detta lilla pyre vill stanna så är det först efter vecka 12 som jag kommer kunna glädjas. Så känns det nu iaf

Det är två svaga streck, men synliga IRL.

Jag håller tummarna för att du är gravid men dessa test brukar tyvärr lämna spök-/torkstreck. Jag får dessa varje månad, även direkt efter mens. För att de ska räknas som positiva test så ska CBs streck vara blått och RFSUS ska vara rosa/rött. Bästa är att ta ett digitalt för att verkligen få svart på vitt. De är så dumma dem testen som ger falska förhoppningar och sen blir man mer ledsen när mensen kommer. Jag köpte över hundra test och har testat i vatten och olika tider i cykeln och många gånger dyker det upp streck. RFSUs är värst, de ger till och med svagt rosa streck när man inte är gravid. De test som ger minst antal streck per förbrukade test är One Step (av dem olika märken på test som jag testat) så jag tycker dem är bäst. Det finns information om detta på återförsäljares hemsida, att teststreck utan färg är negativa och vanligt förekommande men bästa hade ju varit om de var helt blanka när det är negativa test. Så man inte tror att man får kemiska graviditeter.

Du kan såklart vara gravid ändå och jag hoppas det <3 men just dessa test du visar på bild räknas tyvärr som negativa test enligt återförsäljare. Testa med digitala så får du veta med säkerhet.
  • Fyran4
    Anonym (Börjar) skrev 2021-11-04 14:19:53 följande:

Har börjat blöda så det är antagligen missfall enligt bm. Så blir kanske ett till äl datum för mig denna månaden suck

Så tråkigt :( jag hoppas verkligen att det inte är missfall<3 I min andra graviditet så blödde jag de första tre månaderna i samma veva då jag skulle haft mens. En bekant till mig blödde genom hela graviditeten allt mellan sparsamt till rikliga blödningar. Jag hoppas det ger lite hopp till dig!
  • Fyran4
    Anonym (Börjar) skrev 2021-11-04 18:38:37 följande:

Hur fick du reda på om du var gravid el inte? Tester kan tydligen visa positivt 2 v efter sa hon

Jag hänger inte riktigt med på frågan nu, kanske inte ställd till mig? Men i min andra graviditet då jag hade blödningar runt vecka 4, 8 och 12 så fick jag veta genom graviditetstest på BIM att jag var gravid. Dagen efter började jag blöda. På MVC sa de att blödning var normalt och jag vågade inte testa något mer så jag vet inte hur testen hade sett ut därefter. Dottern är snart 13 år nu <3
  • Fyran4
    FluffigaMoln skrev 2021-11-04 21:59:36 följande:

BIM runt 5/6/7 beroende på vilken app jag kollar på.

Har ända sen i måndags haft PMS från helvetet med svullna bröst och extrem depression, har varit totalt less på livet och gråtit för ungefär allt.. Jag själv hade inte velat leva ihop med mig nu :(

(Än har ju inte mensen kommit så hoppet kanske ändå finns där någonstans)

Men iallfall, jag känner att PMSen blir värre för varje månad. Jag upplever att jag blir lite mer deppig, lite mer lättretad och lite mer ledsen för varje månad som går. Någon mer som upplever liknande eller som har något tips på vad jag kan ta mig till. Det är inte hållbart att 1 vecka varje månad går åt till att må så här dåligt :(

Usch jag lider med dig <3 Jag har med hemsk PMS som blivit värre med åldern. Det är som att jag är deprimerad en vecka i månaden. Tårarna trycker mot ögonen och jag börjar gråta för vad som helst då. Ser ut som en hängig säck som vandrar runt och känner mig inte alls glad då. Jag tar bidrottninggele cykeldag 1-7. Tycker det lindrar min PMS, inte helt och hållet men ändå ganska mycket. Jag har hört talas om antidepressiva läkemedel som man tar en eller två veckor i månaden. Läst att de ska vara bra mot PMSD. Annars vet jag tyvärr inget som hjälper.
  • Fyran4
    Nótt skrev 2021-11-09 22:43:11 följande:

Jag har hört om olika saker kan påverka infästningen av ägget. Någon som har koll? Både saker som främjar och kan försvåra.

Här är en intressant artikel. Rätt förutsättningar för att ett ägg ska fästa finns bara ca 48 timmar per månad.

fof.se/tidning/2007/5/har-faster-agget
  • Fyran4
    Nótt skrev 2021-11-12 09:23:04 följande:

Ni som har barn sedan innan eller har plussat; upplevde ni symptom? Och hur tidigt?

Jag känner absolut ingenting, inte ens om jag letar.. Är på äl+8 (BIM -6) coh känner mig väldigt icke-gravid... =(

Vill såklart testa, har två st testa tidigt test. Men ska försöka vänta några dagar till!

Min första: kände starkt av en vecka innan BIM. Mådde riktigt dåligt direkt. Var mycket yr och kräktes från då och fram till vecka 12+ . Mådde hemskt fram till vecka 17/18.

Min andra: kände inte alls av något. Varken mensvärk/PMS eller graviditetssymtom. Brukade alltid ta test på BIM (hade försökt i tre år) och förväntade mig inget plus på stickan men det blev det. Mådde superbra fram till jag fick HF de sista veckorna i graviditeten.

Min tredje: hade PMS som vanligt och stark mensvärk. Mensvärken blev gradvis starkare och jag förväntade mig att blödningen skulle komma igång men istället på BIM+4 upphörde mensvärken. Mina bröst blev även mjuka då och jag brukar annars ha svullna bröst fram till runt tredje dagen av mensen. Mitt humör var dock fortfarande likt PMS, blev arg för minsta lilla. Trodde inte jag var gravid men på BIM+5 gick jag och köpte ett test efter jobbet och plussade den dagen. I denna graviditet var det först i vecka 7 som jag kände riktiga symtom.

Så för mig har det varit olika. En har jag känt av innan BIM och två har jag inte känt av.
  • Fyran4

[quote=81489598][quote-nick]Missmello skrev 2021-11-14 16:42:42 följande:[/quote-nick][/quote]

Stort grattis :D

• Fyran4
    Nathaliextnf skrev 2021-11-16 19:01:39 följande:

Förra gången räckte det att ha sex 3 gånger på en månad så blev det ett överraskande plus :) (har en liten kille som nu är 7 mån) och nu när man var inställd på att vi skulle bli en till tänkte vi att vi kör på och peppar peppar verkar de ha tagit sig direkt!! Känns galet overkligt! Jag har haft lätt för att bli gravid men det är ju aldrig något man räknar med, speciellt nu när man är äldre (36år var 17 år vid första graviditeten) Det uteblivna missfallet upptäcktes i v10 men fostret hade sluta växa i V6. Har aldrig känt mig så lurad av kroppen :(

Hur går det för dig och hur mår du?

• Fyran4
    Nathaliextnf skrev 2021-11-16 22:33:51 följande:

Tack <3 känns så overkligt när man precis varit så genom ledsen över MA. Ska för säkerhets skull ta ett nytt test imorgon på morgonen :) haha

Håller tummarna för dig att du får ett plus denna månad :)

Tack :) <3
  • Fyran4
    Sockerbulle1 skrev 2021-11-21 08:24:04 följande:

Tände lampan ordentligt ett långt tag efter och då ser testet ut såhär. Svårt att veta om det är giltigt, ser ni två streck?

Tycker det ser väldigt positivt ut :) men sen gäller testen bara inom testtiden så bästa är att ta ett nytt. Digitala är de bästa. Jag tror ändå du är gravid eftersom testet ser positivt ut!
  • Fyran4
    bellan93 skrev 2021-11-21 12:31:14 följande:

Idag på äl +10 blev det digitala positivt!

Sååå pirrigt :)

Svar på tråden BIM November 2021