• Tussilago86

BIM November 2021

Ny tråd för oss som väntar på plus!

3/11 Tussilago86 (andra försöket, tredje barnet)

• Svar på tråden BIM November 2021
  • piiiggeliiin
    Anonym (Börjar) skrev 2021-10-21 19:39:44 följande:
    Nej tyvärr köpte bara kitet. Var desperat nu det sjätte försöket
    Hon kommer köra ett webinar imorgon om hur man bäst förbereder sig.. ska bli sjukt intressant. Tempar du eller annat? För mig gjorde det som sagt stor skillnad att förstå helheten bättre..
  • Anonym (Börjar)
    piiiggeliiin skrev 2021-10-21 20:04:13 följande:

Hon kommer köra ett webinar imorgon om hur man bäst förbereder sig.. ska bli sjukt intressant. Tempar du eller annat? För mig gjorde det som sagt stor skillnad att förstå helheten bättre..

Nej äl kom nämligen 5 dagar för tidigt så hann inte alls förbereda mig mer än att jag tog ett clearblue som visade äl

Blir det ett sjunde försök blir det temp

Blir det ett åttonde vänder jsg mig till vården
  • DomkallarmigS
    Ollebollen skrev 2021-10-21 19:30:28 följande:

Gud vad jobbigt!! När du blir gravid igen, kommer du vänta ännu längre eller gå på magkänslan?

Åh jag vet faktiskt inte! Närmaste vännerna kommer nog få veta rätt tidigt ändå för de kommer säkert lista ut det ändå plus att de vet ju förmodligen att vi försöker igen haha ;) men hade vart skönt om man fick se ett tickande hjärta först i alla fall. Föräldrarna vill jag nog vänta till i alla fall efter v 12 och det hade vart skönt o gjort undersökning strax innan så man kan känna sig lite säkrare att det kanske kan gå hela vägen. Vill inte ge dom falska förhoppningar liksom. Har du/ni några tankar på när ni kommer vilja berätta och så om du blir gravid? :)
  • Emmissss

Lägger in mig på listan, äntligen bestämt oss för att börja syskonförsök och min cykel är regelbunden efter MA.

1/1 DomkallarmigS (andra försöket efter MA, första barnet)

1/11 Wave Mother (fjärde försöket efter MA, första barnet)

3/11 Tussilago86 (andra försöket, tredje barnet)

3/11 Beckizen (fjärde försöket, första barnet)

4/11 börjar (sjätte försöket, tredje barnet)

5/11 Sjöhund (sjuttielfte försöket, första barnet)

5/11 Lillis85( andra försöket(efter MA), femte barnet )

5/11 Bella89 (andra försöket, tredje barnet efter 2 MA i rad)

5/11 Elin1991 (andra försöket, andra barnet)

5/11 FluffigaMoln (har tappat räkningen,första barnet)

5/11 JvH (andra försöket, andra barnet)

5/11 QueenS (andra barnet, fjärde försöket, två MF)

6/11 enligt app. MommyA (tredje försöket efter MF, tredje barnet)

8/11 LJM91 (tredje försöket, första barnet)

8/11 Sötpöl (Första försöket, tredje barnet)

10/11 Fyyyyran 36 år ( tredje försöket (första försöket efter tidigt mf), fjärde barnet)

10/11 AllieP 27 år (tredje försöket, första barnet)

12/11 Ollebollen (andra försöket, första barnet)

13/11 evelinagra1 ( sjunde försöket, första barnet )

13/11 Fyrklöverns (femte försöket, första barnet)

14/11 Längtan ( tredje försöket, andra barnet)

14/11 Ellobi (tredje försöket, andra barnet, 1 MF)

16/11 Bez (fjärde försöket, första barnet)

16/11 LillaGry (fjärde försöket, andra barnet).

17/11 Emmissss (första försöket ef MA, andra barnet)

17/11 RoyalCanin (åttonde försöket, första barnet)

19/11 Tjoo91 (tredje försöket, andra barnet)

21/11 Sofian81 (tredje försöket, tredje barnet)

27/11 Anonym (Nytt Liv) (första försöket, andra barnet

• Ollebollen
    DomkallarmigS skrev 2021-10-21 20:47:18 följande:

Åh jag vet faktiskt inte! Närmaste vännerna kommer nog få veta rätt tidigt ändå för de kommer säkert lista ut det ändå plus att de vet ju förmodligen att vi försöker igen haha ;) men hade vart skönt om man fick se ett tickande hjärta först i alla fall. Föräldrarna vill jag nog vänta till i alla fall efter v 12 och det hade vart skönt o gjort undersökning strax innan så man kan känna sig lite säkrare att det kanske kan gå hela vägen. Vill inte ge dom falska förhoppningar liksom. Har du/ni några tankar på när ni kommer vilja berätta och så om du blir gravid? :)

Ja alltså man vill ju typ skrika ut det till hela världen! Så min bästa vän och mamma kommer nog få reda på det direkt, just så man kan dela med sig om hur man mår. Sen vet jag inte om jag kommer berätta för min chef rätt tidigt beroende på mående och hur ofta man kommer bara iväg på undersökningar. (Har ett utomkveds i bagaget). Sen så vill en del av mig berätta efter v 12 för alla men en annan del vill vänta tills efter RUL? Oavsett så är ju inget sätt fel.. Men det känns lite ?mysigt? att ägna sina tankar åt sånthär i väntan på plus
  • FluffigaMoln

Vad jobbig den här ständiga väntan är. Väntar man inte på ÄL så väntar man på mens och så vidare... :(

Vet inte vad som hände denna månaden men fick bara ett svagt streck på ÄL-testet och nästa dag var det blankt igen. Vi har kört på ändå såklart och hoppas som vanligt att det är vår tur.

Har tillslut fått kontakt med vården för att börja planera in besök för utredning iallfall så det är ju alltid något:)

• DomkallarmigS
    Ollebollen skrev 2021-10-22 13:09:35 följande:

Ja alltså man vill ju typ skrika ut det till hela världen! Så min bästa vän och mamma kommer nog få reda på det direkt, just så man kan dela med sig om hur man mår. Sen vet jag inte om jag kommer berätta för min chef rätt tidigt beroende på mående och hur ofta man kommer bara iväg på undersökningar. (Har ett utomkveds i bagaget). Sen så vill en del av mig berätta efter v 12 för alla men en annan del vill vänta tills efter RUL? Oavsett så är ju inget sätt fel.. Men det känns lite ?mysigt? att ägna sina tankar åt sånthär i väntan på plus

Jag är lite tvärtom där faktiskt, jag hade gärna velat hålla det hemligt så länge som möjligt haha, tyckte det var lite spännande när bara jag och min man visste. Hade gärna hållit det hemligt så länge som möjligt men det var som sagt svårt att dölja för våra närmaste vänner så de fick veta i v 10 tror jag det var. Då hade många av dem redan misstänkt det ett tag även fast jag tyckte jag följde det bra haha...

Men ja, det är svårt att avgöra när man ska berätta och för vilka och så. Chefen tror jag det är bra att berätta för också när man börjar gå på koller och så, skönt att slippa hitta på massa ursäkter liksom.

Tråkigt med utomkveds :( hur långt gången var du då? Hur upptäckte du det? Blod och smärta?
  • Anonym (Börjar)
    FluffigaMoln skrev 2021-10-22 14:58:52 följande:

Vad jobbig den här ständiga väntan är. Väntar man inte på ÄL så väntar man på mens och så vidare... :(

Vet inte vad som hände denna månaden men fick bara ett svagt streck på ÄL-testet och nästa dag var det blankt igen. Vi har kört på ändå såklart och hoppas som vanligt att det är vår tur.

Har tillslut fått kontakt med vården för att börja planera in besök för utredning iallfall så det är ju alltid något:)

Har exakt samma känslan gav upp lite mentala efter 5 försöket

Man har tydligen inte äl varje månad så det kanske var din tur denna månaden
  • Ollebollen
    DomkallarmigS skrev 2021-10-22 17:22:24 följande:

Jag är lite tvärtom där faktiskt, jag hade gärna velat hålla det hemligt så länge som möjligt haha, tyckte det var lite spännande när bara jag och min man visste. Hade gärna hållit det hemligt så länge som möjligt men det var som sagt svårt att dölja för våra närmaste vänner så de fick veta i v 10 tror jag det var. Då hade många av dem redan misstänkt det ett tag även fast jag tyckte jag följde det bra haha...

Men ja, det är svårt att avgöra när man ska berätta och för vilka och så. Chefen tror jag det är bra att berätta för också när man börjar gå på koller och så, skönt att slippa hitta på massa ursäkter liksom.

Tråkigt med utomkveds :( hur långt gången var du då? Hur upptäckte du det? Blod och smärta?

Ja jag kanske ändrar uppfattning när jag väl plussat höhö!! Som du säger kan vara mysigt o se det som en hemlis man har med sin partner hihi!!

Alltså ska jag vara helt ärlig så vet jag inte till 100% om det var utomkvedshavandeskap eller ofostrigt, läkaren sa utomkvedshavandeskap till mig men i min journal står det något om ofostrigt. Vet inte vad! Det var ett år sedan då jag från början hade bestämt mig för att göra abort då jag precis börjat på nytt jobb och inte alls kände mig redo. Väl på undersökningen hade jag börjat ändra mig då det hade fått sjunka in lite, o då säger hon att det är något som är fel osv osv, då gick jag igenom med aborten då det ändå inte hade blivit något. Så på det viset kändes det ju som att ?det var meningen? om man ens kan säga så. Hade varken ont eller smärta! Undra om jag kan ta fram vad som står i journalen så kanske ni kan hjälpa mig o se vad det egentligen va haha
  • Ollebollen

Såhär står det. Jag var även i v 6 enligt den här kartan de kikar på, men hon sa när hon kikade att det inte såg ut som v 6 och att det därav var ett utomkvedshavandeskap. Vad tror ni? Var det en ofostrig grav istället? Kan man få det fler gånger om det hänt en gång?
Svar på tråden BIM November 2021