• Anonym (F)
    Sön 3 okt 2021 20:52
    6905 visningar
    57 svar
    Inlägg från Anonym (F) Visa alla inlägg
    57
    6905

Inga gåvobrev ,pengar till bonusbarn.

Du får göra vad du vill med dina pengar så länge du inte ger en bröstarvinge fördel mot en annan (vilket din mamma gjorde mot dina syskon).

Varför skulle du inte köpa en mopedbil till ditt bonusbarn om det är det du vill?

Relationen med dina biologiska barn kan bli bättre på sikt, om du kämpar för det och inte ger dig. Är pengar inget problem kan du stötta dem också.

• Anonym (F)
    Mån 4 okt 2021 13:55
    Anonym (Casanova) skrev 2021-10-04 13:40:17 följande:

Nu är jag kanske lite elak men jag hoppas att frun vill skilja sig innan han dör...

Precis min tanke. Frun kan dra med den enskilda egendomen plus hälften av resten om det vill sig illa.
  • Anonym (F)
    Mån 4 okt 2021 19:06
    fyrhjulsdrift skrev 2021-10-04 17:50:28 följande:

Vad folk har litet kunnande, ingen som tänker på att jag fått 250 tusen av min mor ?

Den är inte registrerad som gåva, hur kan den användas i framtiden?

1) går jag bort så ska skulder avskrivas från mitt arv, även privata skulder.

2) Jag har en 10 år yngre bror, han kan kräva in den skulden om jag upplyser han om den, eller min maka upplyser han om den, sin i mellan kan dom helt enkelt skita i skulden men det minskar arv till bröstarvingar. vad jag förstår så har mamma även gett han ett större belopp då han löste ut sitt ex ur huset, jag har 4 syskon, en är rik så hon har absolut inte fått en krona.

Som sagt min mamma är inte dum,  hon vet vad jag håller på med, och hon stödjer alla sätt som fungerar.

Men chilla det var inte en inlägg som handlade om dig jag citerade. Det handlade om en annan skribents kollega som satte allt som enskild egendom på frun.
Svar på tråden Inga gåvobrev ,pengar till bonusbarn.
Logga in
Bli medlem