• Emma 28
    Mon 4 Oct 2021 16:21
    3932 visningar
    13 svar
    13
    3932

    Kan man inleda en relation med någon man inte är attraherad av?

    Är vi dåliga på att ge en ny relation en chans och är vi för kräsna?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan man inleda en relation med någon man inte är attraherad av?
  • Anonym (L)
    Mon 4 Oct 2021 16:43
    #1

    Jag skulle aldrig inleda ett förhållande med någon jag inte tänder på. Jag fattar inte hur man tänker då. Hur blir det med sexet och all annan intimitet? Det finns ingen anledning att vara tillsammans med någon som egentligen bara är som en vän. Finns det ingen attraktionen så är det mer som en vänskapsrelation och jag är inte tillsammans med mina vänner. Jag vill både älska min partner och attraheras av denne. Annars får det vara.

  • Anonym (Han)
    Mon 4 Oct 2021 17:03
    #2
    +2

    Din fråga i rubriken och din fråga i undersökningen är två helt olika frågor

  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Mon 4 Oct 2021 17:20
    #3

    Kan, ja det kan man så klart. Väldigt oärligt däremot. Men att dejta nån man inte är omedelbart attraherad av borde fler chansa på.

  • Anonym (.)
    Mon 4 Oct 2021 17:48
    #4
    -3 +1

    Ja, men bara om man är en desperat 30+ kvinna som inte lyckats säkra en man tidigare för barn.

    För hon skulle göra karriär först och leka av sig med de tuffa pojkarna som inte är pappamaterial.

    Då kan man ta en säker beta-kille med stabilt liv och inkomst,som man sedan kan lämna eller vara otrogen mot. Då ingen attraktion fanns från början.

    Endast då är det okej,inte annars.

  • Mon 4 Oct 2021 17:51
    #5
    +3
    Anonym (.) skrev 2021-10-04 17:48:24 följande:

    Ja, men bara om man är en desperat 30+ kvinna som inte lyckats säkra en man tidigare för barn.

    För hon skulle göra karriär först och leka av sig med de tuffa pojkarna som inte är pappamaterial.

    Då kan man ta en säker beta-kille med stabilt liv och inkomst,som man sedan kan lämna eller vara otrogen mot. Då ingen attraktion fanns från början.

    Endast då är det okej,inte annars.


    Bitter much?
  • Mon 4 Oct 2021 19:05
    #6

    Ja det är klart att man kan. frågan är om det är bra eller lämpligt. OM, då ska man känna varann väl och se till att bägge är medvetna om att det är ett resonemangsparti grundat mer på förnuft än på kärlek.

  • Anonym (Nöjer sig inte med nollor­)
    Mon 4 Oct 2021 19:51
    #7

    Eller så gör man som jag gjort. Jag väntade tills jag var 30+ sedan gifte jag mig med en skitsnygg, framgångsrik, muskulös, snäll och trogen man :)

    Varför ska man behöva nöja sig när man kan skaffa en man som passar på alla plan ?

  • Lainie Kenned­y
    Thu 7 Oct 2021 13:47
    #8

    Att döma av alla trådar där människor klagar på sina partners är det nog tvärtom. Folk startar relationer till höger och vänster som inte fungerar.

  • Anonym (Ann Onym)
    Thu 7 Oct 2021 16:40
    #9

    Det är klart att man kan. I vissa andra länder är det nog många kvinnor som gör det, eftersom ekonomisk trygghet är något de inte kan skaffa sig själva. Då får även bajskorvar ett gyllene skimmer, kan jag tro.

    Jag minns så väl en av de första thai-fruarna i min barndomsstad. Hon gick och blev hållen i armen av sin fete fule svenske man, och hon var alltid klädd i lårhöga stripper-stövlar, minikjol och någon liten bolerojacka, även mitt i vintern. Jag vet inte om hon inte fick några andra kläder eller om hon ville se ut så. Eller om hon var offer för trafficking. Inte tror jag att hon tände på det grisnyllet i alla fall.

    Men i Sverige finns det väl ingen större anledning för en kvinna att limma på första bästa man med plånbok om hon inte ser ut som ett troll och är sjukpensionär vid 26.

    Fast sen är det det där med biologiska klockan, jag har inte haft det problemet själv så jag vet inte i vilken grad det tar över ens tankar och val. Men allt fler kvinnor skaffar barn helt själva, så uppenbarligen är det inte alla som tycker att barnlängtan kräver en man till vilket pris som helst.

    Själv är jag mycket attraherad till intellekt så man skulle definitivt kunna säga att jag ibland väljer män som många inte är attraherade av fysiskt, men attraherad är jag, fast av andra saker. Tunnhårig, liten kulmage, kort eller spinkig har mindre betydelse för mig om mannen har skärpa i blicken, bildad mångsidig humor och verbal slagkraft. Plånboken har jag själv.

  • Anonym (Ja2)
    Mon 29 Nov 2021 20:01
    #10

    Jag valde att inleda en relation med en man jag inte är attraherad av. Jag ville inte vara singel längre och vill ha barn snart:

  • Anonym (Lilit­hu)
    Thu 2 Dec 2021 19:37
    #11

    Kan, kan man väl om man nöjer sig med typ en kompisrelation.
    Personligen så skulle jag inte kunna bli tillsammans med någon jag ej känner mig attraherad av. 

  • Anonym (Jadet­går)
    Thu 2 Dec 2021 19:42
    #12

    Jo klart det går, det viktigaste är att man trivs ihop och har gemensamma intressen.
    Kärlek är något som växer med åren enligt min erfarenhet, klart man måste känna en liten attraktion till partnern men man kan också bli förblindad av någon man attraheras mycket av, det kan vara att man är så totalt olika varandra att det inte kommer fungera, trots kärleken.

  • Thu 2 Dec 2021 20:23
    #13
    Anonym (Jadetgår) skrev 2021-12-02 19:42:35 följande:
    Jo klart det går, det viktigaste är att man trivs ihop och har gemensamma intressen.
    Kärlek är något som växer med åren enligt min erfarenhet, klart man måste känna en liten attraktion till partnern men man kan också bli förblindad av någon man attraheras mycket av, det kan vara att man är så totalt olika varandra att det inte kommer fungera, trots kärleken.
    Jag tror också att en man klarar det bättre än en kvinna. Män har lättare för "sex med en kompis" som det kanske blir i en relation där han inte är superattraherad men trivs med sin kvinna. En kvinna som känner kärlek på ett mer vänskapligt plan riskerar att sluta vilja ha sex och partnern blir olycklig.
Svar på tråden Kan man inleda en relation med någon man inte är attraherad av?