• Wed 6 Oct 2021 19:31
    4223 visningar
    6 svar
    6
    4223

    Fertilitet plus + IVF

    Ligg lite lågt du. Ang. kortison så är det mycket vanligt att svensk sjukvård via regionen inte tror på det. Inte alla privata heller förstås. Jag fick dock barn först efter dubbel dos Prednisolon så funkar gör det absolut. Fanns ingen annan variabel som ändrades nämligen så sambandet var tydligt. Mvc sa inget om min medicinering och specen var väl typ emot det mesta. Men jag hade ju en given behandlingsplan och en privat gynläkare som hjälpte mig så jag gjorde som jag blivit rådd.

    Lycka till!

  • Fri 8 Oct 2021 21:54
    #5
    Goose01 skrev 2021-10-08 21:46:17 följande:
    Tack för ditt svar! Jag fick till en graviditet spontant när jag av en slump fick en kortisoninjektion pga en långdragen inflammation i foten. Tyvärr var det bara en engångsdos så jag fick missfall i v 5. Fick injektionen några dagar efter ägglossning. Så jag tror verkligen att det hjälper. Vilken dos tog du när du säger dubbeldos? Och när i cykeln startade du om du minns?
    Jag gjorde ED och då får man alltid Prednisolon. Man börjar ca 2 veckor före insättning. Jag fick 5 mg 6 ggr, men ändå m.f 2 ggr på raken. 2 m.f med egna ägg också så då förstod ju alla att det var inte mina ägg det var fel på utan nåt annat. 7:e gången höjde de till 10 mg och då fick jag barn. Fick syskon också! Glad  
Svar på tråden Fertilitet plus + IVF