Förhållande som står still
Hej,
Jag har varit i ett förhållande sedan jag var tonåring, vi är nu båda 26. Trots att tiden har gått är det som att vårt förhållande inte har åldrats i takt med att vi har det. Vi kan fortfarande bråka som tonåringar, prioriterar våra egna intressen före varandra, har inga direkta planer på att gifta oss eller skaffa barn eller på annat sätt ta relationen "framåt". På något märkligt sätt är det ändå som att jag trivs ganska bra med det. Men jag har svårt att se hur vi ska kunna ha ett villa-volvo-liv tillsammans i framtiden (även om vi båda vill det!) då vi fortfarande är så långt ifrån det.
Min familj har gett mig hintar om att de tycker att jag borde göra slut, och jag kan förstå varför. Det har varit skakigt och bråkigt i perioder (jag är känslig och han är en sån person som lätt kan bli arg & höja rösten när vi bråkar), och vi har pratat om att göra slut vid ett tillfälle, men beslutade oss för att hålla ihop ändå. Jag är kär i honom, längtar efter honom när vi är borta från varandra osv, men är rädd att jag slösar bort min tid och chans att träffa någon som det liksom är enklare med.
Vad tror ni? Slösar jag bort mina sista unga år på något som ändå inte kommer hålla? :/