• Anonym (Åtminstone bara halvblind själv)

Är män helt blinda för "röda flaggor" hos kvinnor?

Finns ju många fall av kvinnor som fallit för destruktiva, farliga män och hamnat i destruktiva relationer pga det. Men jag vill diskutera män, med motsvarande problem. Inte destruktiva män, utan män som faller för destruktiva kvinnor.

Jag undrar om män är helt blinda för sådant? Att de inte ser varningsflaggor...alls? Utan bara "hon är snygg och hon vill vara med mig" det räcker för dem?

Har flera killkompisar som hamnat med helt galna destruktiva fruntimmer. Såna jag på 5 minuter kan säga att jag ser ett dussin varningsflaggor bara efter 5 minuter men män verkar totalt missa dem.

Är män helt blinda för sådant?

• Svar på tråden Är män helt blinda för "röda flaggor" hos kvinnor?
  • Anonym (???)
    Anonym (Åtminstone bara halvblind själv) skrev 2021-10-08 15:35:21 följande:

Finns ju många fall av kvinnor som fallit för destruktiva, farliga män och hamnat i destruktiva relationer pga det. Men jag vill diskutera män, med motsvarande problem. Inte destruktiva män, utan män som faller för destruktiva kvinnor.

Jag undrar om män är helt blinda för sådant? Att de inte ser varningsflaggor...alls? Utan bara "hon är snygg och hon vill vara med mig" det räcker för dem?

Har flera killkompisar som hamnat med helt galna destruktiva fruntimmer. Såna jag på 5 minuter kan säga att jag ser ett dussin varningsflaggor bara efter 5 minuter men män verkar totalt missa dem.

Känner du så många galna fruntimmer? 
  • Anonym (E)

Ja det verkar inte bättre. Typexempel, har en kompis som dejtar. Han träffade en tjej tidigare i år och berättade lite om henne efter första dejten. Hon hade ungefär tio illröda flaggor.... Som han höll med om när jag räknade upp dem. Och ändå ville han fortsätta dejta henne...

Anonym (???) skrev 2021-10-08 15:43:53 följande:
    Känner du så många galna fruntimmer? 
    Tyvärr ja. Men jag är även rätt galen själv så det är lite kasta sten i glashus.
  • Drottningen1970

Ja är hon tillräckligt het så överser de nog för att i alla fall få doppa lite.

Den stora skillnaden är att män vanligtvis avlägsnar sig från relationen när den blir allt för besvärlig. De sitter inte där som våta nedtrampade dörrmattor tio år senare och yrar om normaliseringsprocessen och att hon ju även har fina sidor när hon inte är ett psyko.

Det finns givetvis alltid undantag som bekräftar regeln, men vanligtvis?.

Drottningen1970 skrev 2021-10-08 15:59:12 följande:

Ja är hon tillräckligt het så överser de nog för att i alla fall få doppa lite.

Den stora skillnaden är att män vanligtvis avlägsnar sig från relationen när den blir allt för besvärlig. De sitter inte där som våta nedtrampade dörrmattor tio år senare och yrar om normaliseringsprocessen och att hon ju även har fina sidor när hon inte är ett psyko.

Det finns givetvis alltid undantag som bekräftar regeln, men vanligtvis?.

Men fattar de inte på förväg att situationen kan bli väldigt besvärlig även om de så "doppar" bara en gång? Eller är de för korkade?
  • Anonym (Burst)
    Anonym (Åtminstone bara halvblind själv) skrev 2021-10-08 15:35:21 följande:

Jag var det förut. Blev besatt av en sexig tjej. Men allt efter som tiden gick, så upptäckte jag att hon var crazy.
    Nu känner jag igen varningstecknen.
  • Vladdis

Kvinnor har större utbud än män. Vi tar det vi kan få tag i. Vi har inte heller samma skyskrapa av krav som kvinnor har. Vi kan tolerera en jäkla massa eftersom crazy ofta sammanfaller med sjukt bra sex.

• Anonym (Män tänker med k*ken)

Det beror på att män tänker med k*ken. De styrs av sin kåthet och när de är kåta bryr de sig inte.

Vladdis skrev 2021-10-08 16:16:11 följande:

Kvinnor har större utbud än män. Vi tar det vi kan få tag i. Vi har inte heller samma skyskrapa av krav som kvinnor har. Vi kan tolerera en jäkla massa eftersom crazy ofta sammanfaller med sjukt bra sex.

Ok. Det kan jag ha full förståelse för om utbudet är litet. Men det verkar även gälla män med stort utbud?
  • Anonym (Män tänker med k*ken)
    Anonym (Åtminstone bara halvblind själv) skrev 2021-10-08 16:21:18 följande:

Ok. Det kan jag ha full förståelse för om utbudet är litet. Men det verkar även gälla män med stort utbud?

Som jag skrev i inlägget ovan, mäns kåthet går före omdöme.
Svar på tråden Är män helt blinda för "röda flaggor" hos kvinnor?