Inlägg från: Anonym (Förvånad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förvånad)

Hur mycket lägger ni på julklappar?

Oj, trodde faktiskt majoriteten skulle säga vääldigt mycket högre! Men sjukt BRA att folk är så bra på att inte överkonsumera!

Blir nog att vi köper för runt 3000 kr per barn. Sen är det svårt med andras barn tycker jag- tidigare köpt för runt 1000 kr per barn till syskonbarnen och sambons småsyskon (sladdisar som är 20,22 år yngre än honom haha) men förra året så höll vi på med en massa renoveringar samt jag tog inte ut föräldrapenning hela sonens första år eftersom jag ville vara hemma länge (minst 2 år) , så då köpte vi bara för 250-300kr/barn, men kändes som både barnen och deras föräldrar tyckte att det var snålt, så iår höjde vi till 500kr/barn och hoppas att det blir bättre.

Tilläggas ska väl också att vi alla i ?släkterna? är familjer med 2 personer med medellön och att alla barnen är rätt bortskämda. Därav summorna kanske.. Men skulle vara spännande att veta vad andra tycker är rimlig summa till andras barn, blir ju ändå oftast några stycken (7st i vårt fall) och således en rätt stor kostnad. :)

Svar på tråden Hur mycket lägger ni på julklappar?