Inlägg från: Anonym (Dahlia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dahlia)

Hur mycket lägger ni på julklappar?

Så små tycker att papper och glittrigt presentband är nästan lika kul som innehållet, och de orkar oftast inte öppna för många presenter heller.

Får de bara av er så hade jag gett någon rejäl sak och så några småsaker.

Till en 3-åring kommer man långt med kritor, såpbubblor, lego, börja samla på Brio träjärnväg... Vid 3-7 år handlade jag ofta leksaker och lego på Blocket.

Får de 10 paket var redan av mor/farföräldrar och kusiner så hade jag bara gett dem 1-2 klappar var, det behövs inte mer. Spara det till framtiden.

• Anonym (Dahlia)
    JAG9876 skrev 2022-12-23 23:53:29 följande:

Här har det spåret ut helt. Vi lägger mellan 5 till 12000 per barn. 

Varför då?

Vår tonåring har redan allt han behöver så han önskar sig i princip inget till jul och födelsedag. Vi får kämpa för att lyckas ge honom något och jag köper inte en massa till en unge som inte önskar sig något, då får han ha det till godo istället så handlar vi när han hittar något.

I jul får han en klassisk flytta-hemifrån-kokbok och en speciell väska som han har önskat sig för att transportera vissa grejer i.

Och en ny gamingstol, för den gamla är så utsliten så den ramlar i tiotusen småplastbitar på golvet som sprider sig genom huset och gör oss galna, men han själv hade gärna velat fortsätta ha den...

Det är det hela. 
Svar på tråden Hur mycket lägger ni på julklappar?