• Fri 8 Oct 2021 23:57
    1897 visningar
    6 svar
    6
    1897

    En make som är alltid ut med sina kompisar

    Hej

    Jag behöver era synpunkter

    Jag har en make som är alltid ut med sina kompisar. Vi gör ingeting tillsammans. För två veckor sedan köpte jag biljett för att gå ut med han men han gjorde allt för att gå själv, så jag såld min klubb biljett istället och var hemma med barnet.

    Vi har ett barn som är 9 månader och jag är gravid i vecka 20. Han lämnar mig med allt ansvar. Jag få själv ta hand om barnet när han är ute med sina kompisar.

    Idag har jag bokat tid i studio för att barnet ska ta Photo. Jag frågade om han kunde gå med han med han ville att vi ska gå tillsammans. Men senare kom han på att han ville gå till centrum istället, anledningen vet inte jag. Han tyckte att jag kan gå själv med barnet och pratade med han och sagt att det skulle vara trevligare att gå tillsammans. Tillslut sa han att vi kan träffa efter att vart på centrum och åka tillsammans. Barnet sov och jag ville inte väcka han. Så vi ombokade tiden.

    Han kom hem från centrum och efter 30 minut sa han att vi skulle kolla på fotboll match. Kl var ca 16:00. Jag ringde han ca 20:00 och frågat om han är på väg. Nej, matchen har inte börjat än sa han. Frågat varför han åkte tidigare, fick jag inget svar.

    Kl är 23:51 han har inte ringt och sagt vart han är eller om han är på väg. Han skickade endast sms och frågade hur sonen mår.

    Har har gjort många sådana saker.

    Han vill inte göra något med mig. Jag fyller år nästa helg tror inte att han vill äta middag med oss. Han är inte intresserad och frågar inte ens om vilka restaurang vi ska eller vilka kompis ska med. Jag ska äta middag med några vänner.

  • Svar på tråden En make som är alltid ut med sina kompisar
  • Sat 9 Oct 2021 01:00
    #2

    Jag är tyvärr inte svenskt. Svenskan är mitt fjärde språk. Så jag håller på att lära mig. Om du pratar flera språk än svenska, då förstår hur svårt det är med att lära sig nytt språk, speciellt som vuxen.

  • Anonym (.)
    Sat 9 Oct 2021 01:45
    #3
    +1

    Jobbigt för dig. Men varför valde du denna man att bli fader åt barnen ?  9mån och en till redan på väg.

    Han måste ha fantastiska egenskaper som gör att du såg förbi hans förmåga att ta hand om sin fru och barn. Är det bara ekonomsik trygghet som kvinnor jagar idag ? Inte för kärleken, inte en som är en bra make och fader.

    Ibland är det svårt att förstå hur kvinnor tänker, jag fattar att ni vill ha bästa starkaste gener vidare med den tuffaste mannen och helst ekonomisk trygghet. Försöka ändra honom till den perfekta när ni innerst inne visste att han inte är bra för er.

    När skall kvinnor börja ta ansvar för sina dåliga val av män ?  Istället för att skylla på att alla män är svin,när det finns massa bra män där ute som ni inte tittar åt.

    Bara för att ni oftast känner attraktion till män som behandlar er som skit och skräp så har jag svårt att känna sympati.

    Bra män har tröttnat, ni kan behålla erat skräp eller göra som det flesta kvinnor  idag. Leva med skiten eller bli en singelmamma och halka ännu längre ner på marknaden.

  • Sat 9 Oct 2021 04:09
    #4

    Jag är inte med han på grund av ekonomisk skäl.Jag känner mer än han och det är jag som äger lägenheten. Han är även för tillfället arbetslös men fick ett jobb idag efter han var på intervju igår. Han bidrar inte så mycket till ekonomin utan har varit arbetslös för mestadels av tiden jag känner honom. Jag var tvungen att leta efter arbete åt honom och peppade han att ta körkort eller skaffa något utbildning.

    Kl är 04:00 och han har fortfarande inte kommit hem. Jag är vaken med barnet nu. Jag antar att han festar men han hade inte ens ringt mig.

    Jag hålla med att jag har valt en dåligt man, jag såg många redflag men var blind av kärlek tror jag. Jag måste lämna han men hur klarar man som gravid att separera sig med ett litet barn?

  • Anonym (Stina­)
    Sat 9 Oct 2021 05:36
    #5

    Jag tycker inte att du ska skuldbelägga dig själv för att du inte upptäckt hur han var tidigare. Alla har vi i stort sett varit där. Det är lätt att vara efterklok eller ta fram pekpinnen när man står på sidan om.

    Tänk såhär, vad bra att du har insett det här nu.

    Har du försökt prata med honom eller sagt åt honom på allvar att han beter sig som en tonåring? Det är rent av konstigt att springa ut och festa sådär inpå småtimmarna när man är småbarnsförälder som han är.

    Med tanke på hur han beter sig, som ett stort barn, då kanske det är enklare för dig att bo ensam med två barn. Än i detta fall 1 barn, ett påväg och en jättebaby till man.

    Är ni gifta? Om ni bara är sambos och han lever sådär borde du ställa ultimatum, om han ska vara ute och ränna med kompisar och dyka upp hemma 4 på morgonen, då får han flytta ut och bo ensam. Då kan han bete sig precis hur han vill. Men har man valt familjeliv funkar inte hans levnadsvanor.

  • Sat 9 Oct 2021 06:28
    #6

    Hej Stina

    Tack för fina uppmuntrade ord. Vi är gifta men vi gifte oss i utomlands för snärt två år sen och har inte registrerat det i Sverige. Så jag kan säga att vi är sambos. Jag har pratat med honom om hans beteende men han verkar inte bryr sig. Jag har till och textat att göra som han alltid gör. Säg till han 30 min innan att jag skulle ut och festa. Jag låtsades att jag skulle till nattklubb och gick hem till min mamma. Det blev värre, han sa att han skulle också ut och att jag skulle fråga min mamma om hon kan passa barnet. Det funkar inte. Han är ett stort bebis, han kom hem nyligen utan att ber om ursäkt. Istället frågade han om det fanns nån middag kvar. Jag måste få lämna han och hitta mig själv igen.

  • Anonym (oooo)
    Sat 9 Oct 2021 08:08
    #7

    Tyvärr är han väl en sån man som är uppfostrad att kvinnan sköter hem och barn och mannen gör det han vill. D utan inte äfnra på honom om han själv inte inser och vill förändras. 

    Det är bara att lämna. Han kommer ju knappast vara intresserad av att ta hand om barnen sen, eftersom han inte vet knappt hur man gör. 

    Ta hjälp av vänner om du kan, ring annars en kvinnojour om du behöver hjälp med att ta dig loss. 

Svar på tråden En make som är alltid ut med sina kompisar