Inlägg från: Anonym (Heminsemination) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Heminsemination)

Varför får inte min man utlösning?

Köp hem kit för heminsemination. En liten medicinspruta med slang. Går också med en större spruta utan slang men det kan vara svårare att föra upp den tillräckligt långt och det är ju rätt vassa och kantiga dessutom.

Då kan han runka själv i ett annat rum, vilket jag misstänker släpper åtminstone en del på pressen. Förmodligen släpper pressen på er båda. För mig har iaf sex inte varit så kul när det blir ihop med att vi "måste" pga ÄL.

Och ha inte sex/insemination för ofta, då der blir färre spermier i utlösningen. Vår bm rekommenderade varannan dag inför ÄL och sedan försöka så gott det går att pricka in själva ÄL-dagen. Kan hjälpa spermierna om du också får orgasm vid införandet.

Jag hade vestibulit innan första graviditeten så vi heminseminerade. Gick på sjätte försöket :)

Lycka till!

Kexsmula skrev 2021-10-09 09:26:39 följande:

Jag har haft en sambo med samma problem och mitt råder tyvärr att lämna honom. Det kommer aldrig att bli bättre och du vill ha ett normalt liv. Lämna. Jag ångrar mig inte, även om det var smärtsamt just då,

Jävligt drastiskt råd. Visst kan sexlivet ha en stor betydelse för många. Likaså att få ha barn.

Men det finns för helvete en massa åtgärder och hjälp innan det kommer till att en ska överge någon.

Personligen lever jag hellre med andra lösningar kring sex och barn än att jag skulle lämna en i övrigt välfungerande relation, men jag förstår att det är olika vilka delar som väger tungt.
    Anonym (Tja) skrev 2021-10-09 11:09:42 följande:

Då får man ställa frågan till honom. Är jag fortfarade attraktiv? Vad tycker du vad har ändrats?

Verkligen NEJ på denna! Som ts själv redan uttryckt så handlar problemet inte om det, och en sådan fråga skulle bara få honom att må ännu sämre och bli mer pressad för nu måste han _dessutom_ prestera för att bevisa att han fortfarande känner åtrå.

En rimligare fråga som en kan ställa en sexuell partner när som helst är om det är något som skulle göra personen extra tänd, tidigare fantasier och annat utforskande som inte handlar om partnerns attraktionskraft i sig.

Vuxna människor i en normalfungerande relation får själva ta ansvar för att de är kvar i relationen för att de trivs och mår bra med den andre personen.

Undantaget är såklart farliga och destruktiva relationer, varför jag skriver normalfungerande.
Svar på tråden Varför får inte min man utlösning?