Anonym (Tinderellan) skrev 2021-10-09 14:19:57 följande:
Jag upplever att det är ungefär 90% medelmåttiga män på Tinder och 10% riktigt snygga killar men många av dessa profiler är fejk där någon vill catfisha.
Jag skulle själv bedömma mig som medelmåttig.
Dom som ger mig en superlike är bara killar som enligt mig är fula. Jag har flera hundratals likes men kanske 10 matchningar. Ingen kille skriver till mig först. Ibland har det hänt men konversationen ser ut såhär:
Kille: hej, hur är det?
Jag: hej! Det är bra, själv då?
Kille: bara fint!
Sen tar det slut..
Många tjejer har som ni säger, bilder som inte stämmer överens med verkligheten och med filter. Såklart man som kille blir besviken då man ses och tjejen man träffar inte ens liknar tjejen på Tinder. Jag har vanliga bilder utan filter. Kanske därför det är snålt med matchningar? Samtidigt vill jag ju att folk ska se vad dom får.
Sen upplever jag att många killar ser bättre ut i verkligheten än på tinderbilderna. Ofta kan jag se nån på stan eller då och tänka att just de, han har Tinder och såg bättre ut irl. Så kan kanske swipar bort nån ful på Tinder som faktiskt var riktigt snygg irl.
Tinder är svårt och i dag så blir det så tillgängligt med sex. Tror det är bättre att ragga på jobbet, krogen, stan om man vill hitta något seriöst. Sen är ju de enda som betyder något hur man faktiskt klickar personlighetsmässigt.
90% av kvinnorna ser också medelmåttiga ut.
Lägg därtill att det går 5 män per kvinna för att Tinder är kvinnornas marknad.
Så om du inte lyckas som kvinna kanske du inte ser så bra ut som du tror ? Har du någon helkroppsbild?