• Anonym (Vera)

Dejtingappar vs verkliga livet

Är det bara jag som känner att apparna inte reflekterat verkligheten? Jag får super mycket uppmärksamhet av män irl, men på apparna är det inte samma typ av män som klickar på mig. Många säger att kvinnor blir överrösta på apparna men det är ju av män vi ofta inte är intresserade av? Och de snygga som klickar på en verkar mest vilja ligga. Är det bara jag som tänker så eller är det snarare så att medelmåttiga mannen faktiskt får högre status på Tinder och liknande då de sticker ut bland uppsjön av män ingen vill ha, och att de till skillnad från i verkliga livet har chans på de som de kanske inte skulle ha om man stötte på dem på puben?

• Svar på tråden Dejtingappar vs verkliga livet
  • Anonym (Big)

Kvinnor ser inte ut som på dejtappen när man väl träffas. Dom är alltid fetare.

• Anonym (tinder)

Själv är jag väl en medelmåttig man.. (tydligen) Kan inte säga att jag sticker ut på tinder alls, man försvinner väl i mängden av män som bara vill ligga som ingen vill ha, som du säger.

• Anonym (Pelle)
    Anonym (Big) skrev 2021-10-09 10:47:43 följande:

Kvinnor ser inte ut som på dejtappen när man väl träffas. Dom är alltid fetare.

Dagens sanning, tyvärr.
  • Anonym (Tinderellan)

Jag upplever att det är ungefär 90% medelmåttiga män på Tinder och 10% riktigt snygga killar men många av dessa profiler är fejk där någon vill catfisha.

Jag skulle själv bedömma mig som medelmåttig.

Dom som ger mig en superlike är bara killar som enligt mig är fula. Jag har flera hundratals likes men kanske 10 matchningar. Ingen kille skriver till mig först. Ibland har det hänt men konversationen ser ut såhär:

Kille: hej, hur är det?

Jag: hej! Det är bra, själv då?

Kille: bara fint!

Sen tar det slut..

Många tjejer har som ni säger, bilder som inte stämmer överens med verkligheten och med filter. Såklart man som kille blir besviken då man ses och tjejen man träffar inte ens liknar tjejen på Tinder. Jag har vanliga bilder utan filter. Kanske därför det är snålt med matchningar? Samtidigt vill jag ju att folk ska se vad dom får.

Sen upplever jag att många killar ser bättre ut i verkligheten än på tinderbilderna. Ofta kan jag se nån på stan eller då och tänka att just de, han har Tinder och såg bättre ut irl. Så kan kanske swipar bort nån ful på Tinder som faktiskt var riktigt snygg irl.

Tinder är svårt och i dag så blir det så tillgängligt med sex. Tror det är bättre att ragga på jobbet, krogen, stan om man vill hitta något seriöst. Sen är ju de enda som betyder något hur man faktiskt klickar personlighetsmässigt.

• Anonym (Pelle)
    Anonym (Tinderellan) skrev 2021-10-09 14:19:57 följande:

Jag upplever att det är ungefär 90% medelmåttiga män på Tinder och 10% riktigt snygga killar men många av dessa profiler är fejk där någon vill catfisha.

Jag skulle själv bedömma mig som medelmåttig.

Dom som ger mig en superlike är bara killar som enligt mig är fula. Jag har flera hundratals likes men kanske 10 matchningar. Ingen kille skriver till mig först. Ibland har det hänt men konversationen ser ut såhär:

Kille: hej, hur är det?

Jag: hej! Det är bra, själv då?

Kille: bara fint!

Sen tar det slut..

Många tjejer har som ni säger, bilder som inte stämmer överens med verkligheten och med filter. Såklart man som kille blir besviken då man ses och tjejen man träffar inte ens liknar tjejen på Tinder. Jag har vanliga bilder utan filter. Kanske därför det är snålt med matchningar? Samtidigt vill jag ju att folk ska se vad dom får.

Sen upplever jag att många killar ser bättre ut i verkligheten än på tinderbilderna. Ofta kan jag se nån på stan eller då och tänka att just de, han har Tinder och såg bättre ut irl. Så kan kanske swipar bort nån ful på Tinder som faktiskt var riktigt snygg irl.

Tinder är svårt och i dag så blir det så tillgängligt med sex. Tror det är bättre att ragga på jobbet, krogen, stan om man vill hitta något seriöst. Sen är ju de enda som betyder något hur man faktiskt klickar personlighetsmässigt.

90% av kvinnorna ser också medelmåttiga ut.

Lägg därtill att det går 5 män per kvinna för att Tinder är kvinnornas marknad.

Så om du inte lyckas som kvinna kanske du inte ser så bra ut som du tror ? Har du någon helkroppsbild?
  • Anonym (Tinderellan)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-09 19:25:37 följande:

90% av kvinnorna ser också medelmåttiga ut.

Lägg därtill att det går 5 män per kvinna för att Tinder är kvinnornas marknad.

Så om du inte lyckas som kvinna kanske du inte ser så bra ut som du tror ? Har du någon helkroppsbild?

Nej, jag har ingen helkroppsbild. Jag tycker själv inte kroppen är avgörande när jag raggar på killar. Är det avgörande för killar om man har helkroppsbild eller inte på Tinder?

Upplever att det är lättare att ragga i sociala sammanhang.

Jag ser mig som medelmåttig men har kunnat ragga upp riktigt snygga killar irl så ful tror jag inte att jag är. Visst finns det folk som inte attraherad av mitt utseende men så är det ju med alla.
  • Anonym (K)
    Anonym (Tinderellan) skrev 2021-10-09 22:22:18 följande:
    Nej, jag har ingen helkroppsbild. Jag tycker själv inte kroppen är avgörande när jag raggar på killar. Är det avgörande för killar om man har helkroppsbild eller inte på Tinder?

Upplever att det är lättare att ragga i sociala sammanhang.

Jag ser mig som medelmåttig men har kunnat ragga upp riktigt snygga killar irl så ful tror jag inte att jag är. Visst finns det folk som inte attraherad av mitt utseende men så är det ju med alla.
    Du måste ha en helkroppsbild. Killar tror tydligen att man är fet om man inte har det.
  • Anonym (Tinderellan)
    Anonym (K) skrev 2021-10-09 22:28:25 följande:

Du måste ha en helkroppsbild. Killar tror tydligen att man är fet om man inte har det.

Okej. Så feta tjejer är alltid fula? Tycker man ser i ansiktet och överkroppen om en person är fet. Men alla är vi ju olika i kroppen. Jag har en normal kropp, inte tjock, eller rund men inte smal. Kvinnliga former med smal midja, saftig rumpa och normala bröst. Är lång, 176 cm.
  • Anonym (K)
    Anonym (Tinderellan) skrev 2021-10-09 22:36:36 följande:
    Okej. Så feta tjejer är alltid fula? Tycker man ser i ansiktet och överkroppen om en person är fet. Men alla är vi ju olika i kroppen. Jag har en normal kropp, inte tjock, eller rund men inte smal. Kvinnliga former med smal midja, saftig rumpa och normala bröst. Är lång, 176 cm.
    Du får väl fråga killarna som hänger på Tinder. Eller öppna en tråd på FL så lär du få svar. Det är iaf den generella uppfattningen och nej, de vill inte ha tjocka tjejer. Det verkar inte spela nån roll hur fint ansikte en tjej har i det läget.

Tack för info om din kropp....?
  • Anonym (Tinderellan)
    Anonym (K) skrev 2021-10-09 22:40:14 följande:

Du får väl fråga killarna som hänger på Tinder. Eller öppna en tråd på FL så lär du få svar. Det är iaf den generella uppfattningen och nej, de vill inte ha tjocka tjejer. Det verkar inte spela nån roll hur fint ansikte en tjej har i det läget.

Tack för info om din kropp....?

Varsågod!
Svar på tråden Dejtingappar vs verkliga livet