Inlägg från: karolinak |Visa alla inlägg
  • karolinak

Gravid, mannen vill inte

Jag är i samma sits som dig fast med nr 6 och vår första gemensamma. Min man är 42 och jag 33. Vi gick till kurator på remiss från gyn. Vi kom fram till att en av oss får gå in i acceptans och kompromissa helt enkelt. Han vill inte leva med skulden att han fått mig till abort. Vi gick igenom rädslor vi har för att behålla och för abort samt positiva och negativa med vardera. Lutar mot att vi behåller.

• karolinak
    Fransan skrev 2021-10-09 12:12:45 följande:

Hej!

Jag har ett problem som håller på att knäcka mig. Jag plussade för en vecka sedan (oplanerat) men ändå inte helt förvånande när vi inte skyddar oss. Vi har två barn sedan innan 8 och 11 och vi har alltid resonerat som att händer det så händer det- tills jag plussade. Mannen känner sig nu för gammal 44, jag är 34 och han vill nu bestämt att jag ska göra abort. Jag har inte blivit gravid sedan sista graviditeten så jag har som tänkt att det kanske faktiskt inte går.

Han säger att han inte vet vad han gör om jag väljer att behålla. Känner mig lurad, ledsen och uppgiven. Vad ska jag göra?

Vet inte om du läste min tidigare kommentar men jag råder er starkt till att gå till sjukhuskurator. Det hjälpte oss att prata och väga positiva och negativa grejer med att behålla och med att göra abort. Jag hade problem att prata alls om det innan vi gick dit men nu har vi mer förståelse för varandras rädslor och är närmre att fatta ett beslut.
  • karolinak
    Fransan skrev 2021-10-12 09:27:20 följande:

Tack för stort stöd och alla som vrider och vänder på tankar och funderingar. Vi ska få träffa en kurator och det känns bra. Vi behöver få hjälp att bena ut alla känslor. Vi får se vart vi landar sedan.

Håll oss uppdaterade hur det går för dig. Lycka till!!
Svar på tråden Gravid, mannen vill inte