• Anonym (Tjej, 29 år.)

Tjej som tänder på tjejer

Hej, jag är en bisexuell tjej som är gift med en man. Jag drömmer ofta om att ha en tjejkompis som man även kan vara intim med.

Frågor som kommer upp är, ska man vara öppen om sin önskan från början? Det riskerar ju att relationen blir stel och att det kanske skapas prestationsångest eller förväntningar.

Eller ska man inleda en oskyldig vänrelation och försöka leda det dit genom smicker och viss öppenhet som att bara berätta i allmänhet att man är bisexuell. Då kanske det sker naturligt och här känner man ju varandra mer än i början.

Tjejer får gärna svara,

Har du liknande fantasier?

Hur skulle du ta det om du inte har liknande fantasier?

Skulle du helst velat att man var öppen från början eller skulle du vilja att det bara hände? Föreställ er en typisk scen i en film där de får djup ögonkontakt och den ena tar initiativet till första kyssen.

• Svar på tråden Tjej som tänder på tjejer
  • enable001
    Anonym (Sara) skrev 2022-02-01 17:45:10 följande:

Jag är i exakt samma situation, med enda skillnaden att jag är mamma till två små barn. 

Tänkt i dessa banor under flera års tid och börjar liksom få panik över tanken på att man kanske aldrig kommer få uppleva det här?

Prata med din man ! Mer än ett nej kan man inte få i värsta fall ?

• KlasG82

Prata med din man, föreslå en trekant? 

Du får utlopp för dina fantasier och behov, är samtidigt öppen och ärlig i stället för otrogen och jag hade inte tackat nej om jag var i din mans skor, men det är ju olika hur det reageras. Tror inte du ska föreslå lite "egentid" med någon annan.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Linda)

Jag är ihop en man och är bi. Det var jag tydlig med redan från början och han tyckte det var hett. Berättade också att jag haft mycket tjejsex med min bästa kompis sen vi var unga. Hon var faktiskt min första sexuella kontakt med någon annan människa. Innan jag ens vågat fråga om det skulle va ok att fortsätta med det uppmanade han mig att fortsätta ha sex med henne. Vi har även trekant ibland. 
    Många killar är nog rätt positivt inställda till att tjejen har sex med andra tjejer. Han är inte min första kille som tillåtit att jag har sex med tjejer.

• Anonym (Mellis)
    Anonym (Gril) skrev 2021-10-22 18:59:36 följande:

Har ett par goda tjejkompisar som jag hamnade i säng med några gånger, några gånger var vi tre stycken som hade skönt ihop helt spontant,.. Underbart att kunna ta vänskapen till en mer laddad och sexuell nivå. Men min man vill inte att jag ligger med andra män eller tjejer. Förståligt men lite trist ;)

Ja, varför ska män kontrollera kvinnors sexualitet? Livet är kort. Ska man inte få göra det man vill och känner lust för? 
  • Bohemstina

Håller helt med Mellis! Det bästa är om man har sex med sina väninnor tycker jag , typiska tjej kväller eller en utflykt , det broar ju ge sig av sig så att säga .

• Anonym (Jagärbi)
    Anonym (GertOveHubertsson) skrev 2021-10-23 13:15:22 följande:

trodde tjejer va bättre på relasjioner å läsa signaller

Jag är väldigt dålig på det , och jag tycker de är ännu svårare tjejer mellan. 2 tjejer kan ju va väldigt nära varandra , gå på wc ihop kramas mysa mm mm utan att de betyder att de vill ha sex med en. Jag har varit I damma säng som tjej osv men inte för de skulle betyda att de vill ligga. Jag tror att man lite snyggt få " råka " nämna att man är bi eller lesbisk .Då öppnar man dörren för lite flirt om den andra vill jag vågar inte flörta med en tjej om jag inte vet att hon är bi eller lesbisk.
  • Anonym (Mellis)
    Anonym (Jagärbi) skrev 2023-04-16 17:28:38 följande:
    Jag är väldigt dålig på det , och jag tycker de är ännu svårare tjejer mellan. 
    Män förväntas vara bra på att läsa kvinnors signaler.
  • Anonym (Jagärbi)
    Anonym (Mellis) skrev 2023-04-16 21:40:19 följande:
    Män förväntas vara bra på att läsa kvinnors signaler.
    Det är väldigt svårt oavsett för alla är olika! Någon tjej så betyder de flirt med en annan så betyder samma signal att man är trevlig eller bara allmänt social, mycket kan spela in förutom personlighet har vi kultur mm. 
    Ibland måste man bara fråga rätt ut. 

Jag har olika killkompisar den ena är jag säker på att han skulle vilja mer och visar mitt ointresse genom att tacka nej till att umgås ensam eller hans inbjudan hem till honom och håller lite distans, är trevlig säger hej pratar och gör saker i grupp ex. Den andra killen är väldigt fysisk med kramar mm men där vet jag att han inte vill mer , han är så mot ALLA så han bara är sådan som person, honom har jag varit hemma hos ensam, vet var jag har honom. 
    Hade jag misstänkt att han gilla mig mer skulle jag inte krama honom ex. De är samma med kvinnor vi är olika. 
    En tjej kompis till mig vill hålla hand, tar på mig mycket ex stryker mig på låret , kan lätt sitta extremt nära och "mysa"  men är inte bi eller lesbisk.  
  • Ccplus
    Anonym (Mellis) skrev 2023-04-07 11:09:02 följande:
    Ja, varför ska män kontrollera kvinnors sexualitet? Livet är kort. Ska man inte få göra det man vill och känner lust för? 
    Har man en relation till nån och vill ha den kvar så respekterar man den reglen. 
Svar på tråden Tjej som tänder på tjejer