• Sun 10 Oct 2021 00:40
    985 visningar
    2 svar
    2
    985

    Hyresrätt - behöver ringklocka utan svår installation och utan åverkan i trapphuset.

    Jag bor i hyresrätt utan ringklocka. Jag hör inte när någon knackar på dörren, eftersom hallen är på nedanvåningen. (Det är enbart hall på nedervåningen)


    Jag har ringklocka utanför porten, men om någon har blivit insläppt av en granne, eller om en granne ringer på, så hör jag det inte, om de inte bankar riktigt hårt och länge.


    Jag är totalt tekniskt okunnig. Finns det någon typ av ringklocka som man kan sätta utanför ytterdörren och som inte är svår att installera för en person som är totalt tekniskt okunnig? 


    (Ja, jag har googlat, men eftersom jag inte fattar, så frågar jag här.)

  • Svar på tråden Hyresrätt - behöver ringklocka utan svår installation och utan åverkan i trapphuset.
  • Sun 10 Oct 2021 01:09
    #2
    Tomelilla15 skrev 2021-10-10 00:57:37 följande:

    Sök bara på trådlös ringklocka. En sån kan du sätta utanför din dörr och mottagaren av signalen på din övervåning där du kan höra ringljudet.

    Tex denna från Clas Ohlson www.clasohlson.com/se/p/36-6298&utm_medium=organic&utm_campaign=google%20surfaces&gclid=Cj0KCQjw-4SLBhCVARIsACrhWLU9ab06RY1GLRlpHhj1QRBn6czKDotvfrvqtdT_IxwpkA0q4g4HFUsaAgu3EALw_wcB


    Tack! Hur fäster jag tryckknappen? Funkar det med dubbelhäftande tejp eller liknande?
Svar på tråden Hyresrätt - behöver ringklocka utan svår installation och utan åverkan i trapphuset.