Någon som testat IPL?
Jag har testat ett par olika och det fungerar väldigt bra medan man underhåller det. Men när man slutar kommer håret tillbaks successivt igen. Inte lika snabbt som rakning så klart men när man börjat se resultat ska man göra det ca var 4.e vecka för att underhålla det. I början gör man det varannan vecka i ca 1-2 mån innan man börjar se en minskning. För min del minskade nog hårmängden med ca 50-70 % så länge jag höll på.
Jag har kraftig hårväxt på på ben, lår och mellan skinkorna och även runt bikinilinjen. Man ska inte använda maskinen sommartid pga att brännskador kan uppstå efter solning så då brukar tyvärr mina hårstrån växa till igen.
Bästa IPL enligt testerna ska vara Philips Lumea och Braun Silk expert Pro, men jag köpte min på Amazon och den har varit superbra. Vad man ska gå på när man väljer är frekvenser och välja någon av de högre för det kan vara missvisande när man kollar runt. Desto lägre frekvenser kan ha motsatt effekt att man får ökad behåring och istället stimulerar hårväxten.
Det bästa är att man blir silkeslen och slipper alla rakplitor, inflammationer och inåtväxande hår:)