• Marsipan

Att strö salt i såren!

Jag blir så heligt förbannad på folk som strör salt i andras sår, bara för att de själv inte har samma problem!

Det finns trådar som handlar om något som TS blir ledsen över o vips är någon där och berättar om sin underbara situation!

Tex: "Jag får inga blommor och det gör mig ledsen"
    Svar: "Jag får jämt blommor, fnitter."

"Jag är så ledsen över att jag inte får orgasm genom penetrering"
    Svar" Jag får 10 orgasmer på raken, och jag behöver inte en smeka mig själv, fnitter".

"Min man säger aldrig att han älskar mig"
    Svar: "Min man säger "jag älskar dig" varenda dag! fnitter".

Asså, kom igen nu, för fan! Är vi inte vuxna?
    Sånt beteende såg jag i grundskolan!!

Hur tänker ni som svara på det sättet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-22 15:27:51:
    Och jag orkar inte leta i sökfunktionen efter liknande trådar, så det får ni stå ut med!
    Så det så

• Svar på tråden Att strö salt i såren!
  • Kaosspassageraren

Det brukar aldrig bli ngn "Jag heter X och jag svarar märkligt i trådar"-stämning i sådana här trådar , men jag kan säga att jag får sitta på händerna ibland för att inte göra just som du skriver om!

Det är väl för att i ett normalt samtal skulle man ju aldrig sitta tyst om ngn sa en sådan sak. Nog för att man förhoppningsvis inte skulle säga "jag får alltid blommor, tänka sig" helt brutalt, men ngt slags svar ger man ju och här tror jag helt enkelt lite för många känner sig manade, och i syfte att skriva kort och koncist hamnar man i "vad konstigt. jag som så lätt får orgasm". Kanske?

Ngn som vågar BEKÄNNA ?!

• StrawberryGirl

De som skriver så menar nog inget illa,men korkat tycker jag nog att det är att svara så. Ts blir knappast hjälpt av det.

• Gustie

Kaosspassageraren:

Nä, man sitter kanske inte tyst i ett samtal men om min man alltid säger att han älskar mig (vilket han gör, fnitter ) och min vän sa till mig att hennes man aldrig säger det, så hade jag nog bara sagt nåt i stil med "men säger du det till honom då" eller "men va synd, kan du inte prata med honom" etc.

Alltså, inte framhäva att min man gör det.

• Kaosspassageraren

Gustie, precis, det hoppas och tror jag att jag gör också. Men kanske att det ändå är anledningen till att det så ofta är så som ts beskriver?

Jag kan ofta få en impuls av en trådstart och så får jag hejda mig när jag inser att ingen skulle bli det minsta hjälpt av att jag säger "jomen min son ligger jättefint och snällt på skötbordet, trots att han är året fyllda", om nu ts undrar över alternativ till sitt vilda barn. (Hypotetiskt exempel.) Alla kanske inte kommer på att hejda sig?

• Gustie

Kaosspassageraren:
    Nej, det är ju lätt att bara svara spontant. Men förhoppningsvis så kanske man i så fall kan slänga in ett litet råd samtidigt.

• Kaosspassageraren

Håller helt med. Jag tror för det mesta inte att folk gör det för att vara taskiga i alla fall, mest bara tanklösa.

Det är just det du säger om råd som får mig att tänka till. Om vi hade haft ngt knep att få kaoset att ligga still på skötbordet i exemplet ovan vore det ju en sak, då kunde jag ju bidra och skulle förmodligen ha skrivit. Utan tips:håll tassarna borta !

• Gustie

Nä, jag tror inte heller att man egentligen vill strö salt i såren, inte medvetet.

Men man kanske ska tänka till ibland, inte lätt alltid
  • vadskajaghetadå

mmm hatar såna

elaka hemska människor

• Marsipan

Jag fick kommentarer angående amningen och ville bara slå sönder dem!

Många frågade om jag fortfarande ammade, och jag sa "nej, eftersom jag inte hade tillräckligt med mjölk så la jag av efter 1½ månad".

Det om något borde ju ge en signal om att amningen inte funkade mer än !½ månad eller hur?

Men för vissa ramlar poletten inte ner, för jag fick svar som "Du vet väl att amning är bäst för barnet?" "En släkting till mig ammade sitt barn i !½ år!"
    "Barnet känner mest ömhet och värme genom amning", o.s.v.

Bullshit säger jag bara! Visst, när jag KUNDE amma gav jag min son närhet och ömhet, men det gjorde jag ju även vid flaskmatning. Jag höll ju honom nära mig, pussade på honom och pratade med honom. Det enda som skiljer sig är att istället för att ha en tutte i munnen har han en flaska.
    Och min son älskar mig, än idag!
    Så f**ck u!

Svar på tråden Att strö salt i såren!