Inlägg från: Kaosspassageraren |Visa alla inlägg
  • Kaosspassageraren

Att strö salt i såren!

Det brukar aldrig bli ngn "Jag heter X och jag svarar märkligt i trådar"-stämning i sådana här trådar , men jag kan säga att jag får sitta på händerna ibland för att inte göra just som du skriver om!

Det är väl för att i ett normalt samtal skulle man ju aldrig sitta tyst om ngn sa en sådan sak. Nog för att man förhoppningsvis inte skulle säga "jag får alltid blommor, tänka sig" helt brutalt, men ngt slags svar ger man ju och här tror jag helt enkelt lite för många känner sig manade, och i syfte att skriva kort och koncist hamnar man i "vad konstigt. jag som så lätt får orgasm". Kanske?

Ngn som vågar BEKÄNNA ?!

• Kaosspassageraren

Gustie, precis, det hoppas och tror jag att jag gör också. Men kanske att det ändå är anledningen till att det så ofta är så som ts beskriver?

Jag kan ofta få en impuls av en trådstart och så får jag hejda mig när jag inser att ingen skulle bli det minsta hjälpt av att jag säger "jomen min son ligger jättefint och snällt på skötbordet, trots att han är året fyllda", om nu ts undrar över alternativ till sitt vilda barn. (Hypotetiskt exempel.) Alla kanske inte kommer på att hejda sig?

• Kaosspassageraren

Håller helt med. Jag tror för det mesta inte att folk gör det för att vara taskiga i alla fall, mest bara tanklösa.

Det är just det du säger om råd som får mig att tänka till. Om vi hade haft ngt knep att få kaoset att ligga still på skötbordet i exemplet ovan vore det ju en sak, då kunde jag ju bidra och skulle förmodligen ha skrivit. Utan tips:håll tassarna borta !

Svar på tråden Att strö salt i såren!